Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Nenakupovat u pilulky.cz!:
    "Proti územnímu rozhodnutí přišly dvě žaloby, po změně vedení ji stáhli na radnici Horní Počernice. Ž . . . " (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Šabatová:
    "„Zima bude těžká. Nevíme, s čím přijde vláda, ale lidem budou muset pomoci i města. Například balíčk . . . " (Do zastupitelstva městské části Praha 4 kandiduje devět volebních subjektů!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Duben  >>
    PoÚtStČtSoNe
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30      

    Mohlo by vás zajímat...

    Komentáře

    ke článku: Proč neplatí dohody SOS Spořilov s ostatními občanskými sdruženími na Spořilově?
    ze dne 16.09.2012, autor článku: RNDr. Jana Růžičková, CSc.

    Komentář ze dne: 16.09.2012 18:59:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kde je možné najít znění petice?
    Proč nebyla petice zveřejněna ve Spořilovských novinách nebo na internetu? Proč vše probíhalo v utajení? Je třeba něco skrývat?

    Komentář ze dne: 16.09.2012 19:43:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Na netu je jen Petice 2009
    13.2.2009
    1) Protestujeme proti řešení zklidnění části Spořilova kolem „Spořilovské spojky“, na úkor obyvatel západní části Spořilova (viz příloha č. 1).

    Požadujeme vybudování protihlukové stěny při stávajícím řešení křižovatky. Účinné protihlukové řešení, při dostavbě křižovatky dálnice-Jižní spojka, by vzhledem k těsnému sousedství uvažovaného sjezdu a obytné zástavby nebylo možné.

    Protestujeme proti zrušení vjezdu do starého Spořilova z Jižní spojky.

    Svůj protest, resp. stížnost, zdůvodňujeme následovně:
    Již v současné době je životní prostředí v západní části Spořilova horší než podél Spořilovské spojky, stačí nahlédnout na hlukové mapy, po 35 letech provozu, který je zde nesrovnatelně vyšší než na zmíněné Spořilovské spojce se zde proti hluku, na rozdíl od zbývající části Spořilova neudělalo vůbec nic. Je nepřijatelné řešit problematiku průjezdu nákladních vozidel po Spořilovské spojce a znemožnění tranzitního průjezdu po Hlavní ulici zrušením sjezdu z Jižní spojky za cenu snížení dopravní obslužnosti celého Spořilova a za cenu dalšího pronikavého zhoršení životního prostředí v západní části Spořilova. Vzhledem k rozlehlosti dálniční křižovatky je její odhlučnění velice problematické, po jejím dalším rozšíření, a zároveň zmenšení území pro odhlučňující stavby je účinné odhlučnění technicky neřešitelné.
    Jaký má smysl budovat další rampy v době, kdy jižní obchvat Prahy bude v horizontu 1 roku a severní za 2-3, což sníží tranzitní dopravu na Jižní spojce, podle dopr. expertů, o 80%. Nutno ještě podotknout že s výjimkou průjezdu od Braníku do centra, je křižovatka ve všech směrech průjezdná. Pro omezení tranzitní dopravy Spořilovskou spojkou (směr Brno - Štěrboholy) stačí umístit vhodné dopravní značky.

    Petiční výbor
    RNDr. Pavla Kačabová
    Čtyřdílná 1148/3
    141 00 Praha 4


    doc.RNDr. Jiří Zima, CSc.
    Čtyřdílná 1130/6
    141 00 Praha

    Ing. Karel Jeschke (zástupce petičního výboru)
    Čtyřdílná 1128/2
    141 00 Praha
    jeschke@seznam.cz



    Komentář ze dne: 16.09.2012 19:57:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    No, tak tato polopravdivá demagogie asi bez reakce dlouho nezůstane... Leda že by starospořilovská uskupení projevila v zájmu nerozeštvávání více rozvahy...

    Komentář ze dne: 16.09.2012 20:18:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    a není to spíš výzva aby se chytili za nos a začali se chovat normálně transparentně a ne rozpolceně?

    Komentář ze dne: 17.09.2012 07:48:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - p5 (pavel.vach@volny.cz)
    Titulek:
    Tak hlavne od roku 2009 je vsechno jinak. Severni okruh za 2-3 roky apod. Dneska tak za 20 let jestli vubec. Dneska mame okruh centrem Sporilova. A to je to co by se melo resit. Rozdeleni tranzitni kamionove dopravy na vice komunikaci v Praze je podle me nyni jedine mozne a schudne reseni. Chapu, ze kazdy haji svoje zajmy, ale postoje typu u nas nic a u vas vse nejsou ferove.

    Komentář ze dne: 17.09.2012 07:51:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Utajená petice Kačabová
    Petice skutečně existuje a ve čtvrtek je bodem programu na zastupitelstvu...

    Komentář ze dne: 17.09.2012 07:57:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Utajená petice Kačabová
    Lidé si přejí aby zůstaly kamiony dalších nejméně 10-15 let u školy Jižní a u školek a děti se dále dusily?
    Opravdu chtějí aby stovky nemocných dál chodily kolem kamionů do polikliniky?
    Většina lidí ze Staráku chodí nakupovat do Centrumu, na poštu, do restaurace, do obchodů atd.
    A co ty tisíce chudáků co v tom už 2 roky trpí, někteří to mají pár metrů od oken!

    Děti ze sídliště chodí přeci denně přes Spořilovskou do školy.
    Kamiony v centru Spořilova se týkají přeci téměř všech lidí co na Spořilově bydlí!

    Tak tohle je opravdu podraz na všechny rozumně uvažující lidi ze Spořilova!

    Komentář ze dne: 17.09.2012 08:18:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Utajená petice Kačabová
    Zaměňujete zájmy velké části obyvatel starého Spořilova, postižených Spořilovskou stejně jako sídliště, se skupinkou majitelů několika vil v západním cípu u křížení Js a Magistrály! Bohužel ta skupinka má asi mocné zastánce!

    Komentář ze dne: 17.09.2012 08:43:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Utajená petice Kačabová
    Jak ale mohlo těch pár lidí získat pod peticí podpisy 1000 lidí ze Starého Spořilova??? Něco tady docela páchne že? A hlavně proč to ti lidi podepisovali? :-((

    Komentář ze dne: 17.09.2012 20:32:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Utajená petice Kačabová
    Není to 1000 ale 700 podpisů...

    Komentář ze dne: 17.09.2012 17:37:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Utajená petice Kačabová
    Vy jste fakt chudáček.jsou tam úplně obyčejný rodinný domky.kde je tak příšernej provoz a kravál, že by to byli sakra špatní zastánci.fakt už nevíte co si vymyslet.jste bratr paní Růžičkové?

    Komentář ze dne: 21.09.2012 17:02:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jarda (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Utajená petice Kačabová
    Pripada mi, ze skola a skolky s primym vyhledem na nekolikaproudovou dalnici si zaslouzi trochu vetsi ochranu nez par domu vysoko nad krizovatkou, navic skrytych za vysokou vegetaci...
    Mene egoizmu, prosim.

    Komentář ze dne: 17.09.2012 09:29:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - p5 (pavel.vach@volny.cz)
    Titulek:
    Objektivne musim ale rict ze se tu rozjela nejaka diskuze o necem, ale nikdo text te petice asi ani nevidel. Treba je vsechno jinak, ale treba taky ne. Zkusim text petice ziskat at vime o cem diskutujeme :).

    Komentář ze dne: 17.09.2012 10:17:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    Ze Staráku byly kamiony odvedeny na Spořilovskou. Je normální psát petici když se tam zatížení podstatně snížilo? Takže je to petice proti něčemu co ještě neexistuje že?

    Komentář ze dne: 17.09.2012 10:28:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Magistrát
    Petice má název Petice k neúnosnému zatížení hlukem, prachem a emisemi na Spořilově (za petenty Kačabová) a dnes i tato jediná informace zmizela z portálu magistrátu. Byla v pozvánce na kontrolní výbor 12.9. Jinak není ještě zápis z toho jednání v dokumentech.

    Komentář ze dne: 17.09.2012 11:49:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Kačabová nebo Kačenová
    kráva jako kráva
    http://www.youtube.com/watch?v=NA ynANkeuEg
    :-)

    Komentář ze dne: 17.09.2012 12:21:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - p5 (pavel.vach@volny.cz)
    Titulek:
    Text petice obsahuje velmi strucne:

    1. Nesouhlas s planovanou rampou u Kacerova, ktera by mela odklonit 50% kamionove dopravy ze Sporilovske spojky.
    2. Vybudovani protihlukoveho valu
    3. Myto pro kamiony v Praze
    4. Dobudovani prazskeho okrohu useku 511

    Lze stahnout na:
    http://www.praha.eu/jnp/cz/home/vol ene_organy/zastupitelstvo_hmp/podklady_k _jednani_zastupitelstva/index.html

    Komentář ze dne: 17.09.2012 12:50:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    No tak to jsou body myslím zcela shodné s programem SOS. Že se začali bránit rampě ještě dříve než se začne budovat je známkou prozírovosti. Co dělalo sídliště ten měsíc, co se vědělo, že to převedení na Spořilovskou příjde? Nic! Takže se nedivte, že někdo nechce opakovat stejné chyby... Lidé z SOS sami vyjadřovali tomuto odporu respekt, a právě oni dnes zrazují...
    Tři ze čtyř bodů bojují za celý Spořilov, to si uvědomte. Posledním bodem si ti chudáci žijící nespočet let v sevření JS a 5.5. dovolili tu drzost myslet také na sebe.
    Spíš se ptejte, komu slouží to dlouhodobé programové kopání do staráku...

    Komentář ze dne: 17.09.2012 17:30:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    A TAK NĚJAK TO CELÉ JE!!! A CO SI DOVOLUJE RŮŽIČKOVÁ NAPSAT..to už fakt není možný.je drzá jako vopice.ani opice se na to už nehodí.a vysokoškolsky vzdělanej člověk kterej si tady dovoluje psát jakoby odborný články snad musí vědět že o tom kde to bude jezdit žádný sdružení nerozhoduje a hlavně to že kamiony s výstavbou hlukových zdí nemaj vůbec.ale vůbec nic společnýho.tak proč o tom diskutuje a ještě drze píše bludný články.kdyby byla jízda kamionů podmíněná výstavbou zdí (jako na vážno - jinak papírově to tak je - díky jejich absenci nemá JS kolaudaci) tak by tam už těch 25 let asi stály.když tam ty kamiony 25 let jezdily, ŽE JOO??.pani Růžičková je spisovatelka bludů..

    Komentář ze dne: 21.09.2012 17:04:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jarda (@)
    Titulek: Re: Re:
    Zacit se branit necemu, co nam ma alespon docasne pomoci (bod 1), nepovazuji za prilis prozirave ;-)

    Komentář ze dne: 17.09.2012 12:34:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Lidi ze staráku
    na staráku je to vážně jedna ku-va vedle druhé ku-vy... navrhuji již se starákem nekomunikovat a také jednat za jejich zády... tak jako oni! není to poprvé a jistě ani naposledy co nás takto podrazili...

    Komentář ze dne: 17.09.2012 12:54:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Lidi ze staráku
    važ slova frajere.
    Je to případ od případu. Když se řešilo omezení dopravy Lešanskou - která je u ZŠ Jižní fakt hrozná - tak to celé zabil Nový Spořilov, protože se zvedl odpor lidí kolem Senohrabské, která se dle návrhu měla změnit na obousměrnou. Teď tedy směrem nahoru Lešanskou jezdí i veškerá doprava z Nového Spořilova namísto aby si ji obě strany na férovku rozdělily jak se patří.
    Nebo když se mezi poliklinikou a ZŠ Jižní (a v celé oblasti) měla postavit zvýšená lavice v místě přechodu, zpomalit dopravu a ochránit děti - tak se pro změnu ozvali místní, že se jim zvýší hluk a smrad.
    Obě tyhle protiakce byly úspěšné, protože Radnici se moc hodí říci, že lepší je nedělat nic.

    Komentář ze dne: 17.09.2012 12:43:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: kopce peticí
    Bohužel jsme tu asi svědky lehké demagogie.
    Nadpis - tedy to co lidé čtou - říká, že neplatí dohody SOS Spořilov s ostatními občanskými sdruženími, ale v textu už o tom, že by nějaké OS šlo proti SOS a házelo mu klacky pod nohy, nic napsáno není!
    Ať mě SOS prosím opraví a doplní kdo ruší dohody z minula. Jinak se tím rozeštvávačem stanou oni sami.
    Nemám jiné informace než ze článku, ale ze zkušenosti znám podobné petiční případy.
    Ze zákona si každý může svojí petici napsat a nemusí se nikoho dovolovat. Takže nehledě na dohody spořilováků si nějaká menší skupina může - a má na to právo - sepsat jakousi trucpetici, protože jejich osobní zájmy jsou proti zájmům většiny a oni si je chtějí hájit.
    Bohužel to opravdu nese trpké ovoce, protože protistrana pak argumentuje nejednotností Spořilova, že nejsme vhodní a seriozní partneři ... a v důsledku se to nepřímo otočí i proti autorům petice. Protože se stanou jen kartou v rukách úředníků či developerů a prohrajeme v důsledku všichni.
    Je to bohužel práce navíc pro SOS a ostatní vše znovu diskutovat a obhajovat. A v důsledku možná ta skupinka vyhraje - protože úředníci budou moci ty miliony na most a protihluk barieru přeposlat mimo Spořilov jinam, kde mají své zájmy. Ale až si ten plácek vyhlídne developer, tak jejich síly stačit nebudou a ostaní je už nepodrží....
    tak to bývá když se dva perou.

    Komentář ze dne: 17.09.2012 16:05:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: kopce peticí
    Bohužel autorem současné petice je OS Spořilov, tedy stejné sdružení ve kterém původně autorka článku prosazovala odvedení kamionů ze Spořilovské.
    V článku (a máme samozřejmě doklady) jsou jasně uvedeny dohody se zástupci různých sdružení, včetně OS Spořilov.
    Pokud někdo pracuje za zády našeho sdružení podlými praktikami je vhodné celou věc zveřejnit, zejména pokud padly určité dohody.
    Co je ale opravdu ubohé je napadání autora za vyjádření jasného názoru na celou věc. Máte šanci říci jasné protiargumenty, ale nevidím tu jediný!

    Sečteme-li petice pro odvedení kamionů ze Spořilovské + převedení na Jižní spojku obou sdružení (OS Spořilov + SOS Spořilov) tak máme pod každou peticí asi 2 + 2 tisíce podpisů = 4000 podpisů. Pod současnou peticí je 700 podpisů.

    Podporovali jsme podstatné omezení kamionů v Praze na 1. místě, ale spořilovská sdružení nás nepodpořila.

    Situace, která nyní nastala je pro mě obrovským zklamáním. Autoři petice nemají evidentně čisté svědomí a pokud urychleně nezmění své způsoby zůstanou v dalším řešení této věci osamoceni.

    JR

    Komentář ze dne: 17.09.2012 17:43:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: kopce peticí
    Paní Růžičková,
    okamžitě si běžte vzít pilulku!

    Komentář ze dne: 17.09.2012 23:52:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: kopce peticí
    OS Spořilov očekává omluvu...

    Komentář ze dne: 17.09.2012 17:34:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: kopce peticí
    Prosím Vás a můžete my tak nějak vysvětlit proč by měli dopravou všeho druhu těžce zkoušení lidé ze Starého Spořilova souhlasit s výstavbou rampy u Kačerova?? Strašně by mě to zajímalo..Díky

    Komentář ze dne: 17.09.2012 17:39:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: kopce peticí
    a plácek ať si klidně vyhlídne developer.bude se mu bezva stavět u JS.akorát nevím, kdo to bude kupovat.a snad tam konečně nechá dodělat ty protihlukový stěny.

    Komentář ze dne: 17.09.2012 15:30:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - novak (novak@seznam.cz)
    Titulek: autor je asi blazen
    Smutne je, ze zrovna autor tohoto clanku osocuje ostatni, ze neco nedodrzuji...budte tak laskava a prestante uz prudit vetsinu obyvatel sporilova, sezente si zahradku a uzivejte duchodu. Nejdrive vzdy pred vlastnim prahem vazena pani Ruzickova.....

    Komentář ze dne: 17.09.2012 15:49:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Autorem současné petice je OS Spořilov!!!
    A teď se podržte : lze dohledat, že autorem petice, kterou podávalo OS Spořilov proti kamionům na Spořilovské v roce 2010 je dr. Růžičková. V té době ještě SOS Spořilov neexistovalo. Byly tam podpisy asi 2000 lidí! Pak byla petice z roku 2011 už za SOS Spořilov a tam byl požadován návrat na Jižní spojku (také asi 2000 lidí).

    Mimochodem vůbec nevíme co se s peticí z roku 2010 stalo a kde jsou podpisové archy!!!Žádáme tímto aby byly podpisové archy byly zaslány zástupcům sdružení SOS Spořilov k nahlédnutí!

    Nyní původní sdružení OS Spořilov podává petici proti své vlastní petici! Tak to je opravdu na hlavu nemyslíte?

    Upřímně chceme vidět ty lidi ze Staráku, kteří to podepsali!!

    Komentář ze dne: 17.09.2012 17:45:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    Není nějaká ujetá?? Je tu přeci v článku jasně napsáno že oproti dohodám vznikla petice a jde hlavně o to proč nebyla ta petice veřejná ne? Nebo se mýlím???

    Komentář ze dne: 17.09.2012 17:47:01     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    Jak může být petice neveřejná, nebo dokonce tajná, pokud se pod ni podepsalo 1000 lidí?

    Komentář ze dne: 17.09.2012 20:17:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    Proč tedy nebyla zveřejněna ve Spořilovských novinách nebo někde jinde?

    Komentář ze dne: 17.09.2012 20:40:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    Proč tedy nebyla zveřejněna ve Spořilovských novinách nebo někde jinde?

    Komentář ze dne: 17.09.2012 21:04:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T.Hromádka (noviny(zavináč)sporilov.info)
    Titulek: Re: Re: Re: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    Do Spořilovských novin nikdo petici neposlal, proto dosud zveřejněna nebyla. Pokud si tento text čtou autoři petice, prosím o její zaslání na noviny(zavináč)sporilov.info. Znovu prosím diskutující - dodržujme pravidla a podepisujme se. Anonymitou nikdo ničeho nedocílil. Díky.

    Komentář ze dne: 17.09.2012 23:48:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    To je nějaká nová společenská norma, či co?!

    Komentář ze dne: 18.09.2012 09:15:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    Asi nemůže a ani to není záměrem.proč by mělo?a zase na druhou stranu nechápu proč by měla být zasílána do Spořilovských novin.nebo vůbec k tomuto typu zveřejnění.od toho tady máme jednoho vyráběče článků který ty své výplody hojně publikuje.stejně tak jako tahle vyráběčka nesmyslů není povinna do petice nenapsat, že SOS Spořilov žádá o převedení kamionů na JS,tak aby ji tedy,jak se tady o tom diskutuje,mohli podepsat i ze Starého Spořilova, jak jsou za to odsuzování (podepsat jí mohli samozřejmě jen těžko, s bodem převedení na JS, i když se vyráběčka chlubí vyššími zájmy! haha), tak ani OS Starý Spořilov není povinno své petice zasílat a stavět na roveň nepravdivých výplodů neuspokojené vyráběčky.a na rozdíl od SOS Spořilov, OS Starý Spořilov ve své petici nepíše!! o tom, že mají kamiony zůstat na Spořilovské, kdežto paní Růžičková je přímo! bezostyšně posílá na JS..a ještě sa ani něhanbí tomu říkat vyšší zájmy!!! A mimo jiné - kdybyste se tak zajímali - dávno by jste petici měli.

    Komentář ze dne: 18.09.2012 13:16:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    Plácáte nesmysli. Paní Růžičkové, my, co bydlíme nejblíže u Spořilovské, fandíme a děkujeme, že se za nás alespoň někdo někde bije, i když to bohužel nikam moc nevede, protože prostě někdo výš má zájem na tom, aby se situace nevyřešila. Hádáte se tady, jako v žabomyších válkách, ani jeden tady nejsme schopen s touto neúnostnou situací, ať na Starém nebo Novém Spořilově, nic konkrétního udělat,a hledáte si alespoň někoho, na kom si vylejete vztek. My jsme si nedávno domů koupili čističku vzduchu a každý den je zasr...á, jak jetel, takže ať mi tu nikdo nevypráví, že pí. Růžičková tu svými články jen straší atd. - bohužel ne. Čte se to opravdu strašně a o to je to horší, když si ten "pokus" uděláte doma sami, třeba na té čističce. Takže tu černou mastnotu dýcháte celou noc, lidi, co jsou doma celý den, děti ve školce, škole atd.. Je to horší o to, že to necítíte. Takže se tu přestaňte hádat mezi sebou a zaměřte svůj vztek a iniciativu se hádat, jiným směrem, než na ty, kteří dělají i něco víc,než si jen vylejvají vztek tady na těch stránkách. Cokoliv je lepší, než ta situace teď, nedali nám sem ke Spořilovský, ani pitomý zábrany, které slibovali na oko, než se něco víc pohne, a které teď podle nich, nic neřeší, takže radši neudělaj ani to. Takže je jasný, kde jim všichni jsme, a vy se tu dohadujete, kdo na kolikátým metru od JS nebo Spořilovský bydlíte, to svinctvo dejcháme nakonec všichni stejně, tak se sakra proberte a začněte tahat za jeden provaz proti těm, co za to opravdu můžou a nenavážejte se do člověka, kterej je akorát po ruce, protože je vidět. Situace už je vážně vyhrocená, až nastane podzim, tak se začnem teprve dusit, tak se zamyslete, jestli není lepší držet spolu proti těm, kteří za to nesou odpovědnost.

    Komentář ze dne: 18.09.2012 16:08:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    Autor tohoto příspěvku to vyjádřil přesně - bojujte proti těm co za to můžou a neosočujte ty, kteří dělají pro většinu Spořilova velmi mnoho, ať už sídliště nebo Staráku.

    Komentář ze dne: 18.09.2012 16:05:27     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Co se tady v diskusi vlastně řeší?
    Takže vy jste zastánce, že všechny kamiony patří na Spořilovskou a že je jejich převedení tisícům lidem pod okna správné? Napadlo vás kolik dětí ze Starého Spořilova chodí do školy Jižní a co tam dýchají? Většina důchodců chodí na polikliniku. A všichni nakupují v Centrumu, chodí na poštu, posedět na vínko atd.
    Proboha zamyslete se nad tím svým blábolem. Kolika lidí se to tak asi přímo týká? Až si to uvědomíte možná prozříte!

    Komentář ze dne: 17.09.2012 20:30:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: POZOR POD PETICÍ JE OS STARÝ SPOŘILOV!
    Pozor došlo k záměně dvou názvů - pod peticí je ne OS Spořilov, ale OS Starý Spořilov!!!
    SOS Spořilov

    Komentář ze dne: 18.09.2012 13:53:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - p5 (pavel.vach@volny.cz)
    Titulek:
    Bohuzel v diskuzi je spousta zmatku a demagogie. Na novem Sporilove pusobi pouze jedno OS a to SOS Sporilov, ktere mimo jine zastupuje i pani Ruzickova, ktera dela pro zajmy Sporilovaku vic, nez si mozna myslite. SOS Sporilov vytvorilo lonskou petici, kterou podepsalo pres 2000 lidi a ktera se take projednavala na magistrate. Podarilo se prosadit schvaleni omezeni vjezdu kamionu do Prahym, z cehoz pak vznikly planovane upravy, ktere dosud nebyly realizovany, ale prislibeny magistratem a MD. SOS Sporilov ma webove stranky www.sos-sporilov.cz a je i na FB. Tam se lze docits spousta informaci a zprav z cinnosti OS.

    Na Starem Sporilove pusobi nekolik OS. OS Stary Sporilov (autor petice ktera se zde dikutuje), dale OS Sporilov a take OS Fotbalovy placek Sporilov. Omlouvam se, pokud jsem ty jmena necitoval prsne, ale nemaji zadny web ani FB ani nic podobneho, takze je komplikovane se v tom orientovat a ziskat nejake informace.

    Mezi vsemi temito sdruzenimi vznikla asi pred 3 mesici ustni dohoda, ktera byla porusena vznikem diskutovane petice. Samozrejme na kazdou petici ma kazdy pravo a nemusi ji zverejnovat na Sporilovskych novinach. Pani Ruzickove se ale primarne nelibi, ze to neni transparentni. Ze jedna cast Sporilova dela neco tak trochu za zady druhe casti Sporilova. Navic se povedly zamenit prave nazvy tech OS na Starem Sporilove, coz je samozrejme nedopatreni. Je to bohuzel take dusledek toho, ze je tezke se v tom vyznat.

    Zaver je ale pro me jasny. Sporilov by se mel sjednostit v otazkach, kde se sjednotit lze a tahnout alespon v necem za jeden provaz a ne se hadat, protoze toho muze byt vyuzito. Urcite jsou spolecna temata napr. myto pro kamiony po Praze, vazeni kamionu na JS, protoze by se ji pak vetsina pretizenych kamionu radeji vyhla a objela by Prahu obloukem, dostaveni prazskeho okruhu 511, omezeni provozu na Hlavni, ktera se pouziva jako objizdna trasa ucpane JS atd.

    Komentář ze dne: 18.09.2012 15:32:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:
    To ale přece nemůžete myslet vážně! Snad každému normálnímu člověku musí být jasné, že vznik takovéto absurdní dohody je možná tak pro děti na písek, jako hra. Aby se sdružení dohodla, že OS Starý Spořilov bude souhlasit s výstavbou rampy u Kačerova za bonus výstavby protihlukových zdí....přečtěte si to třeba pětkrát až pochopíte jak strašlivý nesmysl to je. Takže mi určitě dáte za pravdu, že se na tom jen těžko mohla sdružení seriozně dohodnout. To totiž nelze. Jak snad každý víme, kdo do toho jen maličko vidíme, tyto dvě záležitosti spolu úředně ani kapku nesouvisí. Snad jedině, že by paní Růžičková vzala lopatu a skákla ty zdi postavit a paní Kačabová by za to provedla úkon přesměrování kamionů na JS. Ale myslím, že se to tak nestane.Až tam ty zdi budou, tak pak se paní Růžičkové může cosi nelíbit. I když si myslím, že pokud by se začal angažovat kdokoliv jiný z nového Spořilova, málokdo by s touto paní ještě ztratil slovo. A až paní Růžičková vynechá z petice přestěhování kamionů na Js, může mluvit o společných zájmech. Jinak jen blázen ze St. Spoř by to podepsal, ale k tomu snad netřeba komentář.

    Komentář ze dne: 18.09.2012 16:31:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    Návrat kamionů na JS bylo pro většinu obyvatel Starého Spořilova mnohem lepší řešení než to současné. Ale to už si SS podepsal, že nechce.
    Jinak 26.10.2011 došlo ke zcela legální dohodě s podpisy řady sdružení, včetně Spořilovského plácku. Ta dohoda je tedy právně platná a nemůže být tedy zpochybňována!
    Chcete-li mohu Vám jí ukázat, je velmi podrobná a komplexní. Jednání se zúčastnil také předseda sdružení SOS Spořilov. Mají ji také zástupci Spořilovského plácku.

    Jinak pro SOS Spořilov platí, že vše co bylo řečeno ústně má právní váhu a pracujeme s tím jako se závaznou dohodou! Sliby, které dáme, plníme. 7 lidí, kteří se druhého jednání ze sídliště zúčastnili to může potvrdit.

    Všichni, se kterými jednáme, dohody plní. A to jsou dány často jen ústně a ani ne v zápise.

    Toto je jediný případ.

    JR


    Komentář ze dne: 18.09.2012 21:52:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    Žádná dohoda hlavně nikdy nebyla. Na oné schůzce byla hromada diskutujících lidí a zápis nakonec prostě připomínkováním kompetentních zástupců sdruženích neprošel = dohoda se nekonala, nemůže být porušena! Že má paní doktorka poněkud odlišné vnímání těchto věcí je hotl problém... Jedinná cesta z toho je, že obě strany jednoduše na dohody/nedohody zapomenou a začnou znovu.
    Někdy to připomíná jistou hru od Moliéra...

    Komentář ze dne: 18.09.2012 22:00:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re:
    Jinak tedy paní doktorce slouží ke cti, že ze své strany "dohodu" dodržuje a v rámci svých možností pro Starák pracuje.

    Komentář ze dne: 19.09.2012 09:03:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re:
    Problém to je, vzhledem k tomu, že tím blbne hlavu dalším lidem, kteří jsou tak mimo, že jí to věří. Pokud by to vyprávěla někde v pavilonu na Praze 8.pak je to snad jedno.ale takhle? Může jí být nějak zamezeno?, aby už nevytvářela a nepublikovala, neobtěžovala.

    Komentář ze dne: 19.09.2012 15:08:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
    Nemusí chodit ani do Bohnic, stačí si přečíst některé vaše nicneříkající a nicneřešící komentáře a štvavé výroky a člověk je z toho skoro na hlavu. :-((

    Komentář ze dne: 19.09.2012 15:02:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re:
    O jasné dohodě podrobně viz níže v diskusi. To že jste u ní nebyl je váš problém, třeba se Vám do Bráníka nechtělo a tak jste to zazdil.

    Komentář ze dne: 18.09.2012 17:17:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re:
    Tedy nevím co to tu fakt plácáte. Čtu článek shora dola, ale nic takového co tu píšete tu není... :-((
    Můžete sem z toho článku dát formulaci, kde se to co uvádíte tvrdí?
    Abychom věděli o čem mluvíte??

    Komentář ze dne: 18.09.2012 17:21:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    pokračování - třeba kde je zmínka o OS Spořilov v té souvislosti jak uvádíte???

    Komentář ze dne: 18.09.2012 19:14:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Starý spořilov kontra sídliště
    Už delší dobu si říkám, že by bylo ideální rozdělit Spořilovské noviny na dvoje - zvlášť pro sídliště a zvlášť starý Spořilov. Čím dál více se ukazuje, že zájmy jsou naprosto odlišné, moje (dříve) oblíbené Spořilovské noviny si zcela přivlastnila skupinka lidí ze sídliště, řeší jenom svoje problémy. Obyvatelé starého Spořilova svoje názory (často protichůdné) nemají kde uvádět a diskutovat o nich, vždy jsou okřikováni čtenáři ze sídliště. Je pravda, že máme jiné starosti (sídliště přetíženou Spořilovskou, starý Spořilov třeba nesmyslnou linku 106), proto by bylo vhodné, aby měli každý svůj prostor.

    Komentář ze dne: 18.09.2012 20:08:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - bearded (@)
    Titulek: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    Máte pravdu, například sobci ze Senohrabské nám (kteří bydlíme naproti nim přes Spořilovskou), svojí jednosměrkou přidávají svoji dopravní zátěž (stejně jako sobci z Běchovic). Argumentují tím, že oni trpí víc, protože k nim fouká vítr a je jich víc. Proto jsou v právu! Nejlépe to rozťal pan Bodenlos. Znovu obnovit obousměrný provoz v Senohrabské nejde, protože si tam obyvatelé zvykli v jednom pruhu parkovat! V tom případě chceme i my, v Severní I, návrat k původnímu jednosměrnému provozu. Vyřeší se tak zde problém s parkováním. Auta z věžáku tak nebudou muset terorizovat zoufalé domkáře v severovýchodních ulicích!

    Komentář ze dne: 18.09.2012 20:34:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    vážený pane, z Vašeho příspěvku jsem totální jelen... jak můžou lidé v Senohrabské za zvýšený provoz v Severní I? je možné, že díky jednosměrce v Senohrabské je trochu větší provoz v Lešanské, ale se Severní I to nemá co dělat! zamyslete se trochu, než začnete psát bludy na nějaký web... jinak jste si ale trochu odpověděl i Vy sám - větry ženou vše na nás... to Starák má tendenci přesouvat vše do sídliště... a ještě jedna věc - u zastávky busu v Severní I máte parkoviště, které já vídám většinou poloprázdné - asi je to tím, že nejste schopní dojít těch 200? metrů k domu... rozum do hrsti vážený...
    jinak k příspěvku nad Vámi - nestačilo by požádat, aby radnice změnila trasu busu 106 tak, že by přes starák jezdil spodem a 118 po Hlavní? tím by se snad vše vyřešilo, neboť lidé ze spodní části staráku se dostanou na Budějovickou 170-kou a lidé kolem Hlavní ulice by jezdily jako dříve 118-kou... a co se týče rozdělení Spořilovských novin - tak k tomu už opravdu není co dodat... možná by stačilo, kdyby jste sami napsali nějakej článek a zveřejnili ho zde, jak my ze sídliště Vás můžeme utiskovat zde na Spoř. novinách? :-)

    Komentář ze dne: 18.09.2012 20:44:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    .... a proč si ten "trochu větší provoz" nenecháte u sebe, milý jelene?! Ta křižovatka s Hlavní je totiž společná pro Severní I i pro Lešanskou!

    Komentář ze dne: 18.09.2012 21:20:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    pokud to tedy chápu správně, tak vy bydlíte v tom věžáku, tedy v obecním bytě - takže Vy jste vlastně vydělal na tom, že sem ty kamiony navedly neboť Vám MČ P4 snížila nájem :-) no nic ve zlým, ale já bych se na Vašem místě odstěhoval, pokud ten byt není Váš, není co řešit :-) prostě zažádejte o jiný byt, to my, co máme byty v osobním vlastnictí při prodeji budeme díky Spořilovské a kamionům tratit statisíce...

    Komentář ze dne: 18.09.2012 22:11:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    Možná Vám uniklo, že pod věžákem jsou soukromé byty a vedle nich soukromé rodinné domky. Ty si jejich vlastníci koupili (a těžce zaplatili) o hodně dřív, ne Vy jste zprivatizoval/a za pár šupů Váš státní byt. Ty za odměnu dostávaly velmi loajální náplavy s režimem. Když už to musíme pitvat.......

    Komentář ze dne: 19.09.2012 07:18:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    To uz si snad delate srandu?!?!

    Komentář ze dne: 21.09.2012 17:07:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    To je dost zaprdeny pohled. Co se zamyslet nad tim, aby auta do Sporilova vubec nemela potrebu zajizdet? Nema smysl resit jednotlive ulice, resme celou lokalitu.

    Komentář ze dne: 21.09.2012 17:31:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    Souhlas, na tom se jistě sjednotíme!

    Komentář ze dne: 22.09.2012 15:43:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    Už se na tom pracuje.... :-))

    Komentář ze dne: 20.09.2012 05:26:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T. Hromádka (@)
    Titulek: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    Spořilovské noviny jsou pro všechny, tak to bylo a tak tomu od roku 2004 je. Jinak já osobně mám blíže ke starému Spořilovu, než k sídlišti :-)

    Komentář ze dne: 28.09.2012 14:00:48     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - sa na (@)
    Titulek: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    ...a já vnímám Spořilov jako JEDEN Spořilov,který byl necitlivě rozseknut v osmdesátých letech komunikací Spořilovská.Ta nyní škodí životnímu prostředí kamionovým průmyslem. Otázkou je proč MD,MZ toleruje ničení zdraví svých občanů cizím průmyslem,ničení českých komunikací cizím průmyslem.Proč MD neošetřilo tranzit cizích kamionů železniční přepravou,je ekologická a ekonomická.Od ledna 2012 společnost Bohemiakombi zahájila provoz vlaku,který spojuje průmyslové oblasti Polska,ČR,Itálie.Nabízí spojení do oblastí Porůří,Bádenska,Beneluxu,Skandinávie. článek ČTK,www.ctk.cz
    Více info. o společnosti lze získat na internetu po zadání BOHEMIAKOMBI. Dostat tiráky na koleje by přineslo úlevu celé ČR a zcela jistě by se uklidnily vášně na SPOŘILOVĚ

    Komentář ze dne: 28.09.2012 16:40:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Starý spořilov kontra sídliště
    Určitě časem ano, ale ti od Spořilovské potřebují řešení ihned. Již včera bylo pozdě! Umírají tu lidé! :-((

    Komentář ze dne: 19.09.2012 09:50:54     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Spořilovské noviny jsou pro všechny!
    Jako obyvatel Spořilova naopak chválím redakci SN.
    Příspěvek, že SN jsou pro jen pro sídliště mi hlava fakt nebere. Šéfredaktor pan Hromádka zveřejňuje všechny dodané články - můžete si to dokonce ověřit - klikněte si na Pošlete nám příspěvek a úplně nahoře se dostanete do všech doručených a zveřejněných příspěvků.
    V diskusi je spousta příspěvků lidí ze sísliště i Starého Spořilova.

    Mrkněte dole na návštěvnost, je ohromující!

    Děkujeme pane Hromádko!

    Komentář ze dne: 19.09.2012 13:41:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - p5 (pavel.vach@vach)
    Titulek: Re: Spořilovské noviny jsou pro všechny!
    Naprosty souhlas. Prispivaji vsichni. Nazory jsou samozrejme ruzne, ale to tak v zivote byva. Takze ten web opravdu plni svuj ucel. Podle komentaru lze z neho take vycist, ze doprava je opravdu to, co Sporilovaky nejvice zajima.

    Komentář ze dne: 19.09.2012 10:13:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: DOHODY PLATÍ VŽDY!
    Zejména pokud jsou podepsané - viz. jednání o protihlukových opatřeních uvedených v článku. Na toto jednání byli zváni i další lidé. To, že tam nepřišli neznamená, že dohody neplatí! Své zástupce tam měli a ti za ně rozhodli a podepsali se.

    Výše uvedený návrh na smazání všech dohod nemá logiku. Co máme smazat a začít znovu? Má se tedy sejít těch 5 zastupitelů z radnice a města a těch 6 občanských sdružení? To jednání řídil jeden z kandidátů na senátora.
    Jak můžeme reagovat na požadavek smazání všech dohod? Byli jsme jen součástí, jednání koordinoval někdo jiný. Dohoda zahrnuje protihluková opatření na celé Praze 4 a má 14 bodů. které jsou velmi komplexně a podrobně rozpracovány. Podepsalo ji 10 zástupců OS z Prahy 4.

    Uděláme dohodu a až se vám znelíbí tak zase řeknete že neplatí???? Protože se nebude líbit panu X?

    To si děláte legraci?

    JR



    Komentář ze dne: 19.09.2012 10:50:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: DOHODY PLATÍ VŽDY!
    Prosím Vás může domkaře koordinovat někdo při smyslech - třeba manželé Ledvinovi? Vždy měli rozumné názory a třeba by mohli fungovat i jako mediátoři? Nakonec paní Ledvinová také dělala petici za Starý Spořilov, tak má zkušenosti.

    Komentář ze dne: 19.09.2012 15:12:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: DOHODY PLATÍ VŽDY!
    Mediátora se pokoušelo dělat OS Spořilov, které je se svými zájmy tak nějak napůl, ovšem jak vidíte, otočilo se to nakonec i proti nám :-)

    Komentář ze dne: 19.09.2012 16:08:49     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: DOHODY PLATÍ VŽDY!
    Prostě je tu několik občanských sdružení a moc zájmů.
    Je to teda fakt docela zmatek, ale neznamená to, že to nemusí nakonec fungovat ne? Všem jde nakonec o jednu věc, aby se tu dalo líp žít...
    Lepší jsou ale kamiony někde na obvodu Spořilova než v jeho centru, kde je plno lidí co?
    Viníkem té situace s kamiony není přeci nikdo z těch sdružení.

    Běchovice to mají holt jednodušší, tam je jedna bláznivá ženská a 1 zájem.


    Komentář ze dne: 20.09.2012 05:13:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T. Hromádka (@)
    Titulek: Diskuse
    Pěkně se tu rozjela diskuse, možná by stálo za to, kdyby všechna o.s. napsala do redakce Spořilovských novin, krátce něco o sobě a jaké zájmy zastupují, abychom se v tom vyznali. Taky jsem moc rád, že se tady podepisujete :-) Takhle to vypadá, že tu píše jeden, dva lidé.

    Komentář ze dne: 21.09.2012 15:57:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: vizitka občanských sdružení
    Ale to je výborný návrh! Možná by se na SN měla udělat pro všechna ta občanská sdružení v naší lokalitě taková vizitka. Strukturovaný formulář, resp. seznam bodů, které by mělo každé OS za sebe vyplnit, byste mohl jako redaktor navrhnout: např. jméno předsedy, kontakt, datum vzniku, IČO a pak bod - co prosazujeme, s čím nesouhlasíme, popř. popsat dosavadní aktivity (ve smyslu podaných peticí, zorganizovaných akcí atp.).
    A o tom, že bratrovražedný boj mezi sdruženími využije proti CELÉMU Spořilovu magistrát i vlastní radnice, není absolutně pochyb!!!

    Komentář ze dne: 22.09.2012 17:24:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: vizitka občanských sdružení
    SOS Spořilov má svůj web - sos-sporilov.cz a je i na FB.
    Aktivita většiny ostatních spořilovských sdružení probíhá často utajeně, činnost není zveřejněna a není jasné jaké zájmy vlastně prosazují.

    Komentář ze dne: 20.09.2012 07:43:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Stavba západního obchvatu Plzně začala
    Plzeňský kraj společně s městem Plzní dnes zahájili výstavbu západního městského silničního okruhu. 20.září 2012 - 06:30
    Stavba za bezmála miliardu korun by měla být hotova do podzimu 2014.
    Výstavba západního městského okruhu je jedna z nejrozsáhlejších a finančně nejnákladnějších silničních staveb za poslední dobu. Její realizace vyjde i s přeložkami sítí na necelou 1 miliardu, přičemž Plzeňský kraj bude hradit přibližně tři čtvrtiny celkové ceny. Využije k tomu z části i dotace z evropských fondů, konkrétně z Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad.
    Plzeňské novinky o tom informovala mluvčí plzeňského hejtmanství Petra Jarošová.
    První etapa výstavby, která bude v krátké době zahájena, bude zahrnovat úsek od Domažlické ulice přes Vejprnické údolí až k Chebské ulici (výpadovka na Křimice). Celková délka tohoto prvního úseku je asi 2 100m.
    „Každý Plzeňan ví, že Plzeň obchvat potřebuje. Není to problém jenom města Plzně, ale i celého kraje, kdy sem lidé dojíždějí z okolních okresů za prací. Dnes se zahájila první etapa výstavby a my musíme během krátké doby řešit i etapu druhou, aby to byla stavba celistvá a plně funkční. Pokud se povede v příštím plánovacím období Evropské unie dostat finanční prostředky na silnice, mohli by po celém okruhu občané jezdit už v roce 2017,“ odhaduje hejtman PK Milan Chovanec.
    „Bude zde vybudována dvouproudá komunikace s tím, že v budoucnu ji bude možné rozšířit na silnici čtyřproudou. Součástí stavby bude také 300 metrů dlouhý silniční most,“ říká 1. náměstek hejtmana Plzeňského kraje Jaroslav Bauer.
    Celkové náklady stavebních prací městského silničního okruhu jsou 801 milionů korun včetně DPH. Z toho 586 milionů hradí Plzeňský kraj prostřednictvím Správy a údržby silnic Plzeňského kraje (SÚSPK), dalších 224 milionů hradí město Plzeň. SÚSPK pro svoji část finančních prostředků získala dotaci z Regionálního operačního programu (ROP) NUTS II Jihozápad. V dubnu 2012 byla uzavřená smlouva o podmínkách poskytnutí dotace z Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad. Výše dotace dle této smlouvy se poskytuje ve výši 85 % z celkových nákladů projektu, maximálně však v celkové výši do 550 milionů korun.
    „Pro Plzeň je západní okruh zásadní silniční stavbou. Jde v ní o spojení Borských polí se Severním Předměstím. Právě nyní vedeme diskusi o realizaci její druhé části, která vede dál z Křimic kolem Radčic až na Lochotín. Jednání je nutné urychlit, protože stavba má smysl pouze jako celek,“ doplňuje náměstek primátora města Plzně pro oblast technickou Petr Rund.
    Západní městský okruh je i přes svoji finanční náročnost pochopitelně jen jednou z mnoha silničních staveb realizovaných Plzeňským krajem.
    „V uplynulých čtyřech letech kraj investoval do výstavby a údržby silnic rekordní částky. 2,7 miliardy korun z evropských dotací a 1,3 miliardy ze svého rozpočtu,“ připomíná náměstek Jaroslav Bauer.
    Vybraným dodavatelem stavby západního okruhu je Sdružení Domažlická – Křimická. To se skládá ze stavebníc

    Komentář ze dne: 20.09.2012 15:47:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Spořilovskému sídlišti by od kamionů mohla odhlečit vratná rampa
    20. září 2012 v 10:07
    Přesně před dvěma lety se začalo jezdit po jihozápadní části Pražského okruhu, který spojil dálnice D1 a D5. Výrazně se tak ulevilo centru metropole, protože řidiči osobních aut opět našli cestu na Jižní Spojku, dříve ucpanou kamiony. Ty se ale kvůli nedostavěné části u Běchovic částečně přesunuly na sídliště Spořilov a výrazně ovlivnily život tamních obyvatel.
    Kamiony jezdily Spořilovskou ulicí už dávno, ale teprve přede dvěma lety kvůli nedostavěnému Pražskému okruhu se jejich počet zvýšil na 11 tisíc denně, takže jsou v místě překračovány limity emisí i hluku.
    „Smrad, hluk. To vám řekne každý, že to je nejhorší tady,“ potvrzuje jedna z obyvatelek Spořilova a dodává: „To víte, ti, co by s tím měli něco dělat, ti tu nebydlí. Ti mají své baráky někde na čerstvém vzduchu a tady to vůbec nezajímá nikoho.“
    Obyvatelé se shodují na tom, že za dva roky se pro obyvatele nic nezměnilo. Snížení rychlosti z 80 na 50 kilometrů v hodině se do jejich životů nijak zásadně nepromítlo. Navíc podle nich se předepsaná rychlost nedodržuje.
    Jaké řešení by mohla mít situace na Spořilově, zjišťovala redaktorka ČRo Eva Kézrová
    Ze spořilovského sídliště mohou kamiony zmizet teprve až po zprovoznění Pražského okruhu kolem Běchovic, které se dá v lepším případě čekat až v roce 2019. I díky aktivitě občanů se už na jaře podařilo vymyslet plán, jak snížit počet kamionů na Spořilově alespoň na polovinu.
    „Hlavními body je vybudování vratné rampy na ulici 5. května, kdy směr ven z Prahy od D11 a R10 by nebyl veden v tom stoupání, ale jel by až na Kačerov a pak klasicky po v podstatě magistrále ven z Prahy na D1,“ vysvětluje Milan Dont, vedoucí odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy, a pokračuje:
    „Plus k tomu je potřeba ještě opravit jeden mostní objekt ve stejném místě. A pak to znamená úpravu rychlosti v souběžných ulicích na Spořilově. Bude zvažována výměna povrchu v ulici Spořilovské.“
    Milan Dont obyvatelům vzkazuje i dobrou zprávu: peníze už byly uvolněny a na stavbě se pracuje.
    „Tím, že stavba dočasně bude plnit roli Pražského okruhu do dostavby, tak peníze na to skutečně mohou být investovány ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Vše nasvědčuje tomu, že se realizace urychlí, a doufáme, že by do konce roku mohla být ta rampa hotová,“ slibuje Milan Dont.
    Spořilovští občasné jsou však skeptičtí, neboť za uplynulé dva roky, co jim pod okny jezdí jeden kamion za druhým, už slyšeli ledacos. A slibům prostě nevěří.

    Komentář ze dne: 20.09.2012 16:09:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Spořilovskému sídlišti by od kamionů mohla odhlečit vratná rampa
    Konečně přesně, pravdivě a srozumitelně napsáno... Děkuji autorovi :-)

    Komentář ze dne: 20.09.2012 16:24:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Spořilovskému sídlišti by od kamionů mohla odhlečit vratná rampa
    To je ještě lepší zpráva než jsme doufali. Už aby to bylo, jsme už z toho na nervy... :-((

    Komentář ze dne: 20.09.2012 18:39:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Spořilovskému sídlišti by od kamionů mohla odhlečit vratná rampa
    No tohle bude stejně zanamenat každý den stovky litrů nafty navíc, když ta trasa bude oproti Spořilovské asi dvojnásobná. Stejně to všichni vydýcháme. Ovšem tady se argumentuje jedhou hlukem, podruhé emisemi - jak se to zrovna lépe hodí... :-(

    Komentář ze dne: 20.09.2012 18:46:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Spořilovskému sídlišti by od kamionů mohla odhlečit vratná rampa
    PO Jižní spojce to je dokonce o více než 20 km kratší než přes Spořilovskou. Jižní spojka byla to správné řešení. Snad už jste to pochopili co? :-))

    Komentář ze dne: 20.09.2012 21:30:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Romana
    Titulek: Diskuse je zbytečná
    Diskuse je zbytečná. Je logické, že obyvatele sídliště starý spořilov nezajímá, co by taky, nákup, školu a většinu infrastruktury má u sídliště. Na druhou stranu většinu obyvatel starého Spořilova a dolní části sídliště u Trenčínské zajímá jak starý Spořilov, kde bydlí, tak sídliště, kam chodí-střediska, nákup,školy apod.
    Jako obyvatelka staré části, která bydlí tak někde uprostřed, musím říct, že situace je samozřejmě nešťastná tak jako tak-kamiony na Spořilovské či JS., ale přeci jen mi připadá horší to rozdělení, protože emise budou všude, hluk taky a ještě SE ZHORŠÍ DOPRAVA, bud zacpáno už totálně všude.
    Čili smysl má pouze odvod kamionů před Spořilovem, za to má cenu bojovat.
    Rozdělení zátěže je dobré tak pro jednu dvě ulice přímo vystavené dopravní zátěži Spořilovské, avšak bude mít zásadní vliv NA CELKOVOU SITUACI VŠECH OBYVATEL SPOŘILOVA. Nepodlehněme lobbyingu dvou ulic, i když samozřejmě ty lidi chápu, pro podstatnou většinu to bude horší, a to jednoznačně.

    Komentář ze dne: 21.09.2012 10:17:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - p5 (pavel.vach@volny.cz)
    Titulek: Re: Diskuse je zbytečná
    Ano je to logicke. Objektivne ale pocet kamionu v prostoru kolem Sporilova po dostaveni jizni casti okruhu klesl. Chybi tu tranzit D5-D1 a zpet a ten byl hodne vyznamny. V relativnich cislech na krizeni D1 a JS ubyl o 100% a na Sporilovske pribyl priblizne o 500%. A to prave vyvolalo ten odpor. 500% je proste uz hodne. Rozhodne si nemyslim, ze se jedna o dve ulice a ze rozdeleni zateze bude mit negativni vliv na vsechny. Stale to bude pozitivnejsi nez pred rokem 2010.

    Komentář ze dne: 21.09.2012 16:14:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - veselka (@)
    Titulek: Re: Re: Diskuse je zbytečná
    Souhlasím (ale ovšem, jsem ze sídliště a ještě z té silně postižené části u Spořilovské, takže jsem zaujatá). Avšak musíte uznat všichni jeden fakt. Méně splodin vyprodukuje kamion, který podél Spořilova JS jede zcela po rovině Jižní spojkou, než kamion, který z JS sjíždí na Spořilovskou, brzdí tam, jak jsme blahé paměti blokovali přechod pro chodce, pak se vplétá se mezi autobusy MHD (ve směru z Chodovské), a nakonec to pořádně ohulí do táhlého kopce, aby vyjel celou rychlostnici Spořilovskou a napojil se na dálnici.

    Komentář ze dne: 21.09.2012 12:15:05     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Diskuse je zbytečná
    Určitě je varianta odvedení kamionů před Spořilovem a nejlépe před Prahou ta nejlepší! Bohužel to se prosadit nepodařilo a zhaslo to na odporu STČ kraje a nedostatečné infrastruktuře. V zásadě ale také na nedostatečné podpoře ostatních sdružení.
    2. varianta byl návrat na Jižní spojku, ale proti té Starý Spořilov podepsal petice.
    3. varianta aspoň odvede kamiony z centra Spořilova na okraj.
    4. varianta byla rozdělit to po třetinách Spořilovská, Jižní spojka, STČ kraj. Část kamionů už dnes jezdí po okruhu, další by ubyly před Prahou a do Prahy by vjížděly už v daleko menším množství. Tuto variantu jsme také prosazovali na blokádě i demonstracích (viz přímé vstupy čt24, tv metropol, tisk).

    Jinak byl měřen hluk na magistrále a Jižní spojce (EKOLA) a zjištěné hodnoty byly na těchto dálnicích o 10 dB nižší než v centru sídliště na Spořilovské. Taková hodnota už zabíjí. Takže se tu lidem uleví rozhodně z hlediska hluku. Navíc tu kamiony supěly do kopce. Tisíce lidí bydlí přímo u Spořilovské a nejsou vůbec chráněni.

    Jinak ten celý problém vznikl naprosto protiprávním bezohledným a násilným navedení kamionů z Jižní spojky na Spořilovskou. A samozřejmě Běchovice jsou samostatná kapitola.

    JR

    Komentář ze dne: 21.09.2012 11:12:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Dva roky Pražského okruhu rozzuřily Spořilov
    Praha – Jihozápadní část Pražského okruhu, která vede od křižovatky s ulicí K Barrandovu k dálnici D1, způsobila během dvou let svého provozu radost mnoha řidičům, ale nepřímo zavinila také "pohromu", kterou zažívají zejména obyvatelé Spořilova. Okruh navíc dosud marně čeká na zahájení stavby některého z dalších úseků. Zatím je totiž hotova necelá polovina.
    Dosud nejnovější úsek Pražského okruhu je požehnáním pro řidiče, kteří nejedou do Prahy, ale městem projíždějí například na cestě od Brna na Plzeň, resp. ze Slovenska do Německa. Už nemusejí zajíždět na vnitřní okruh – Jižní spojku – a potom překonávat nekonečné kolony na semaforech v ulici K Barrandovu. Bez kamionů je Jižní spojka mnohem lépe průjezdná pro osobní auta a doprava je plynulejší, přestože po spojce denně projede ještě více aut než dříve. Týká se to ale pouze západní části Jižní spojky. Docela jiné to je východně od křižovatky se Spořilovskou ulicí.
    Pohromou je jihozápadní část Pražského okruhu pro ty, kdo žijí poblíž Spořilovské ulice. Ze dne na den jim začaly nedaleko domovů hlučet tisíce kamionů, které mají na západní část Jižní spojky zakázán vjezd a musí jezdit po vnějším okruhu. Protože ale okruh nemá jihovýchodní část, musí se k dálnicím na Drážďany, Liberec nebo Hradec Králové dostat po Jižní spojce, kam lze dojet pouze Spořilovskou. Obyvatelé čtvrti dlouhodobě žádají o opatření, která by od nich nákladní dopravu odvedla. Ministerstvo dopravy společně s pražským magistrátem už připravilo úpravy, které by měly Spořilovskou ztišit, zatím ale musí Spořilovští čekat.
    Otevření jihozápadního úseku – staveb 512 (Jesenice–Vestec) a 513 (Vestec–Slivenec) – nezměnilo nic na tom, že Pražský okruh, tedy rychlostní silnice R1, sestává ze dvou zcela oddělených částí. První vede od rychlostní silnice R7 (chomutovská) k dálnici D1 (brněnsko-ostravská) a kříží se s dálnicí D5 (plzeňská) a rychlostní silnicí R6 (karlovarská). První stavba byla otevřena v roce 1983, dosud poslední v roce 2010, celková délka činí 36,3 kilometru. Druhá část okruhu je na východě Prahy, spojuje rychlostní silnici R10 (liberecká), dálnici D11 (královéhradecká) a silnici I/12 (kolínská). Její součástí je pouhá jedna stavba realizovaná ve dvou etapách otevřená v letech 1984 a 1993, celková délka činí 3,5 kilometru.
    Připravovaná stavba 511 od dálnice D1 do Běchovic by měla dosud oddělené úseky propojit. Zejména kvůli sporům o pozemky a povolení se ale dosud nestaví, spojnice se tedy otevře nejdříve v roce 2016. I potom ještě bude chybět celá severní část Pražského okruhu, která propojí stávající úseky s dálnicí D8.


    Komentář ze dne: 21.09.2012 11:19:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Přejmenujme Česko na Spořilov aneb Proč Jan Svěrák letos netočí žádný film
    Ten modrej ha.zl z OS Braník se nám ještě vysmívá! Drží nám tady kamiony s Blažkem atd. a ještě z toho má bžundu. Že jejich rodince Spořilov nesmrděl, když tu měli nafasovaný státní byt?!

    Komentář ze dne: 21.09.2012 12:41:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Přejmenujme Česko na Spořilov aneb Proč Jan Svěrák letos netočí žádný film
    Možná je to tak lepší, jeho filmy se mi nikdy nelíbily. :-((

    Komentář ze dne: 21.09.2012 14:13:37     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Přejmenujme Česko na Spořilov aneb Proč Jan Svěrák letos netočí žádný film
    Mám lepší nápad - spořilováci spojte se a pošlete všechny kamiony do Bráníka kam patří.... :-))

    Komentář ze dne: 02.10.2012 08:42:57     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Přejmenujme Česko na Spořilov aneb Proč Jan Svěrák letos netočí žádný film
    Režisér Jan Svěrák bojuje za lepší Braník
    V pražské čtvrti Braník mají svá bydliště hned tři slavní čeští režiséři – Ondřej Trojan, Tomáš Vorel a Jan Svěrák. Poslední jmenovaný bojuje i za zachování starého Braníka. Společně mimo jiné uspořádali filmový festival na branických schodech

    Komentář ze dne: 21.09.2012 15:54:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Právo 5.9.2012 - Spořilovští: Ke kamiónům přidali autobusy
    Zdaleka ne všichni se z nově zavedených metrobusů radují, jak město tvrdí. Poměrně značné rozčarování panuje na Spořilově, kudy ve dne jezdí kamióny, k nimž se na rušné Spořilovské od září nově přidaly autobusy.
    Slibovaná opatření, jak hustě obydlenému sídlišti ulevit, se nerealizují. Zhoubný dlouhodobý vliv zplodin na zdraví je přitom dokázán, rozčilují se Spořilovští. A potvrzují jim to lékaři.
    „S těmi autobusy je to šílené, na Hlavní i Senohrabské obvykle stojí obrovské kolony aut a autobusů a na Spořilovské kamiónů. Žijeme tu v hlučné plynové komoře,“ popsala Právu Jana Růžičková ze sdružení SOS Spořilov. Na problém, vyvolaný také opravou Michelské ulice, upozornil i místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos (ČSSD).
    Dopravní náměstek primátora Josef Nosek (ODS) Právu řekl, že dříve vznikla petice za lepší dopravní spojení na Spořilov, i tu místní podepisovali. „Autobusy tam chtěli a teď dostáváme za uši, že tamtudy jezdí,“ poznamenal Nosek. Spořilovem nyní jezdí navíc tři autobusové linky. Mělo by to přestat v listopadu, až se podaří opravit Michelskou.
    Město se s ministerstvem dopravy zavázalo, že negativní dopady dopravy na lidské zdraví v místě alespoň zmírní. Podle Růžičkové se navržená opatření zatím nerealizují. Náměstek předpokládá, že ochranná zeleň by se měla vysadit, jakmile pro to na podzim nastanou vhodné podmínky. Ovšem slib, že do příštího června díky vybudování tzv. zpětné rampy mezi magistrálou a Jižní spojkou kamióny ze Spořilova zmizí, se může úřadům vymstít. Rampa pod Kačerovem má umožnit návrat kamiónů z Jižní spojky přímo na dálnici D 1. Jenže problém vězí ve výkupu pozemků. „Zápasíme teď se stavebním povolením a se soukromou společností, s níž musíme dospět k dohodě,“ připustil Nosek.
    Náznaky odkladu ovšem Spořilovští slyší velmi neradi. Argumentují vědeckými studiemi, které prokazují zhoubný dlouhodobý vliv jemných prachových částic a na ně navázaných aromatických uhlovodíků a benzoapryrenu.
    Spořilov zmiňuje ve své studii o vlivu znečištěného ovzduší na zdraví Ústav experimentální medicíny. Autoři Radim Šrám a Eva Syková označili dopravní zátěž na Spořilově za „významné zdravotní riziko, které se projeví především ovlivněním výsledků těhotenství, zvýšenou respirační nemocností u dětí předškolního věku, i dlouhodobým ovlivněním populace“. Hrozí podle nich urychlení procesu stárnutí, zvýšený výskyt kardiovaskulárních onemocnění a zvýšený výskyt nádorů.
    A Spořilovští z nejpostiženějších domů skutečně hlásí potíže. „Naprostá většina respondentů se domnívá, že k jejich novému onemocnění přispěla kamiónová doprava a ve více než polovině případů to potvrdil i lékař!“ upozornila Růžičková.

    ***
    Zdravotní potíže na Spořilově*

    Srdečně-cévní 39
    Dýchací soustava 95
    Problémy s imunitou,
    alergie 138
    Kožní nemoci 73
    Psychické problémy 71

    * Pozn.: Dotazníkového šetření SOS Spořilov se letos zúčastnilo 167 místních obyvatel

    Autobusy tam chtěli a teď dostáváme za uši, že tamtudy jezdí Josef Nosek, náměstek primátora


    Komentář ze dne: 21.09.2012 18:18:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Rakovina prsu - stále více pacientek!
    Dnešní Blesk varování MUDr. Skovajsové - stále více pacientek!

    A epidemie srdečních selhání - MUDr Neužil z Homolky varuje!

    Řekněte už naplno že kromě jiného to souvisí i se znečištěním vzduchu dopravou!

    Komentář ze dne: 21.09.2012 19:19:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    Zkrácení intervalů 138 ráno, ale ne zrušení téměř prázdných busů přes celý den.

    V rámci změn chce Ropid ještě posílit linky 170 a 118, která nově nekončí na Dvorcích, ale jede až na Smíchovské nádraží. Interval se v ranní špičce pracovních dnů zkrátí z původních 7 až 8 na 6 minut. Ale ne zrušení poloprázdných busů přes den.

    Takže další desítky spojů denně!!!

    Komentář ze dne: 21.09.2012 19:41:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    desítky? 118-ka i 170-ka bude mít denně 5 busů navíc
    118 jezdila ve všední dny 97x a od 24.9. 102x
    170 - 96x a od 24.9. 101x
    nárůst to sice opět je, ale proč hned polopravdami děsit lidi?

    Komentář ze dne: 22.09.2012 09:09:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - - (@)
    Titulek: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    já bych prodloužil intervaly linky 138, která jezdí poloprázdná, zatímco by bylo vhodné naopak zkrátit intervaly linky 108.

    Komentář ze dne: 22.09.2012 09:40:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    108 jo? tak ty jsi taky dobrej retard
    108 -
    Bílá Hora
    Ruzyňský hřbitov
    Jiviny
    Staré náměstí
    Ruzyňská škola
    Ruzyňská
    Divoká Šárka
    Divoká Šárka
    Vlastina
    Sídliště Na Dědině
    to se nás tu fakt hodně týká... asi jsi myslel 106... takto to vypadá, zapojují-li se do diskuzí lidi bez IQ... jinak intervaly 106-ky jsou naprosto dostačující, jste jen líný paka a nejste schopní si opsat jízdní řády... 106-ka jezdí taky poloprázdná, tak proč to navyšovat???

    Komentář ze dne: 22.09.2012 15:40:46     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    Poloprázdná jezdí mimo špičku a o víkendu většina autobusů. Nemusely by třeba zajíždět do sídliště všechny nebo prodloužit intervaly.

    Třeba 138 by se mohla otočit na parkovišti u Penny a jet zase zpátky na Skalku než zbytečně dělat kolečko celým sídlištěm.

    106 zrušit a 118 místo ní přes Starák.

    135 by mohla pokračovat ulicí Na Chodovci.

    Jak jsou vytížené třeba ty autobusy v Senohrabské? Sledujete to někdo?

    Komentář ze dne: 23.09.2012 16:28:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    138 si vymohli developeři, kteří staví v Práčské, aby se odtamtud dostali lidé na Skalku.
    Za kamiony jsou také developeři a za plánovanou tramvají na Jižák samože taky.
    Co vyhovuje normálním lidem se většinou neřeší nebo odkládá. Jen developer dostaví baráky už si to tam ošetřuje ve svůj prospěch. Aby je mohl co nejdráže prodat.

    Komentář ze dne: 23.09.2012 18:32:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    Šílená je představa jak by to tu vypadalo, kdyby se zastavělo Trojmezí. :-((

    Komentář ze dne: 23.09.2012 19:09:45     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    by mě fakt zajímalo, jak mohou developeři za ty kamiony??? to už je fakt na palici...

    Komentář ze dne: 23.09.2012 20:00:36     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    Asi nejste přemýšlivý typ že?
    To je přeci jednoduché - zbavili se kamionů na Barrandově, aby si tam mohli zekologizovat dopravu a zavést tramvaje. Díky zlepšení životního prostředí stoupla cena nemovitostí a také jejich zisky.
    Postupně se zbaví v budoucnosti developeři z Jižního města (výstavba Chodov) kamionů na Spořilově, zavedou tu dle zpráv tisku také tramvaj - uvidíte... :-))

    Komentář ze dne: 23.09.2012 20:03:16     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    A tramvaje na Barrandov zaplatila z rozpočtu města Praha na dluh a teď si chce pučit od občanů prostřednictvím dluhopisů to je co?

    Komentář ze dne: 23.09.2012 20:07:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    ta tram na Spořilově je stará známá věc, už aby to bylo...

    Komentář ze dne: 22.09.2012 20:38:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Další zvyšování zátěže Spořilova - 3 autobusy!
    ano, myslel sem linku 106

    Komentář ze dne: 22.09.2012 15:46:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Nějak váznou ty odpovědi kandidátů na senátory ne?
    Kdy už konečně budou konečně zveřejněny ty odpovědi ve Spořilovských novinách? Trvá to těm kandidátům nějak dlouho. Upřímně odpovědět lze na ty otázky za hodinu ne?

    Komentář ze dne: 22.09.2012 16:28:23     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - T. Hromádka (@)
    Titulek: Re: Nějak váznou ty odpovědi kandidátů na senátory ne?
    Anonymům a zvláště těm, kteří neumí číst, neodpovídám :-)

    Komentář ze dne: 22.09.2012 16:44:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Nějak váznou ty odpovědi kandidátů na senátory ne?
    To není výtka redakci SN. Kandidáti měli dost dlouhou dobu na odpověď. Kdyby byli Ale asi to pro ně není tak důležité. :-((
    Pro voliče ale ano. Zajímavé bude to pořadí odpovědí, z toho lze dost usoudit.

    Komentář ze dne: 24.09.2012 17:51:17     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Sleva za naše životy! Kamiony mohou na mýtném ušetřit až 350 milionů
    16:56 | Dnes
    Praha - Kamionoví dopravci by mohli získat na elektronickém mýtném celkovou slevu až 350 milionů korun.

    Vyplývá to z materiálu, který na středečním jednání vlády představí ministr dopravy Pavel Dobeš. Slevy na mýtném jsou kompenzací pro dopravce za zdražování výkonového mýtného, které vozidla s hmotností přes 3,5 tuny platí na dálnicích a rychlostních silnicích.


    Komentář ze dne: 24.09.2012 18:43:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Rakovina = poškozená imunita
    Rakovina – nemoc z lenosti a nadbytku?
    Odborníci se shodují, že s nadbytkem převážně nezdravého jídla, alkoholu, kouření, stresu a pohodlného života souvisí také čím dál častější výskyt rakoviny.

    Vyšší riziko onemocnění pak zaznamenávají u lidí nad 50 let. Imunitní systém především starších lidí se obvykle už neumí bez problémů vypořádat s dlouhodobým působením výše zmíněných negativních faktorů a selže. Pro nemocné pak začíná dlouhá a bolestivá cesta k uzdravení.

    Za vším hledej imunitu

    Dnes se vědci shodují, že společným jmenovatelem této zákeřné nemoci je snížená protinádorová imunita, která umožní patogenním buňkám nekontrolovatelné bujení – vznik rakoviny. Dokud je imunitní systém člověka silný a v pořádku, pak se sám postará o narušené buňky, které včas a bez následku zlikviduje. Jestliže imunitu oslabíme například dlouhodobým stresem, špatnou životosprávou nebo jiným vnějším vlivem, může bohužel dojít k onemocnění.

    Hlavně auta s dieslovým motorem jsou zabijáci = kamiony, autobusy, osobáky... :-((

    Komentář ze dne: 24.09.2012 19:29:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Nějak nám ten odklon 50% kamionů ze Spořilovské vázne co?
    Ministerstvo dopravy se dohodlo s magistrátem na omezení provozu na Spořilově
    01. června 2012 17:20
    Ministerstvo dopravy se dohodlo s magistrátem na omezení rychlosti, snížení emisí a odklonění dopravy na sídlišti Spořilov. Na tiskové konferenci to oznámili ministr dopravy Pavel Dobeš, primátor Bohuslav Svoboda a radní pro dopravu Josef Nosek. Pokud navrhovaná opatření nepomohou, přichází podle ministra v úvahu zákazu vjezdu kamionu do Prahy.

    „Úplně poprvé se podařila spolupráce hlavního města s Ministerstvem dopravy na takovéto úrovni. Vítám a kvituji dvě věci: jednak to, že pro pana ministra je dostavba Pražského okruhu maximální prioritou, a potom to, že se ministerstvo dopravy aktivně zapojuje do řešení situace na Spořilově,“ komentoval to primátor Svoboda. Podle něj jsou opatření dočasná.

    Spolupráce mezi metropolitní samosprávou a resortem dopravy začala již v dubnu, kdy bylo podepsáno memorandum. Důležité je podle ministra Dobeše dostavba pražského okruhu v úseku Běchovice – D1, aby doprava z východu metropole nebyla sváděna přes Spořilov.

    Opatření se začnou zavádět ještě v průběhu června. Nejdříve dojde ke snížení povolené rychlosti v ulicích Senohrabská a Na Chodovci. „Tím, že bude maximální povolená rychlost v tomto úseku snížena na 30 km/h, dojde ke zvýšení plynulosti dopravy a tím ke snížení hlučnosti až o 2,4 dB,“ vysvětlil ministr Dobeš.

    Na horních hranách zářezu Spořilovské ulice bude vysazena zeleň, která by měla zachycovat pevné částice a omezit hluk. Do června příštího roku by měla být na křižovatce Jižní spojky a ulice 5. května zbudována vratná rampa, která odkloní těžkou dopravu ze Spořilova směrem k D1.
    Podle odhadu ministra dopravy se tím SNÍŹÍ TRANZIT TĚŽKÉ DOPRAVY AŽ O POLOVINU!!!!

    Dalším krokem je oprava mostu mezi Jižní spojkou a ulicí 5. května. Kamiony s vahou nad 22 tun budou najíždět na jinou rampu než ty lehčí, oddělí se totiž dopravní proudy. Opravy a oddělení proudů zabere celý rok, od července do příštího června.

    Poté, co uvedená opatření bude mít Spořilov za sebou, začne se měřit hluk. Pokud měřiče zaznamenají příliš vysoké hodnoty, dostanou silnice nový protihlukový povrch. Pokud ovšem ani to nepomůže, dostane se na stůl již jednou zamítnutá varianta, a sice úplný zákaz vjezdu kamionů na území hlavního města.

    „Tento krok by však byl podmíněn vybudováním adekvátních odstavných parkovišť a související infrastruktury,“ upozornil ministr Dobeš.

    Martin Tajčman - Televize Metropol


    Komentář ze dne: 24.09.2012 19:30:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Nějak nám ten odklon 50% kamionů ze Spořilovské vázne co?
    Ministerstvo dopravy se dohodlo s magistrátem na omezení provozu na Spořilově
    01. června 2012 17:20
    Ministerstvo dopravy se dohodlo s magistrátem na omezení rychlosti, snížení emisí a odklonění dopravy na sídlišti Spořilov. Na tiskové konferenci to oznámili ministr dopravy Pavel Dobeš, primátor Bohuslav Svoboda a radní pro dopravu Josef Nosek. Pokud navrhovaná opatření nepomohou, přichází podle ministra v úvahu zákazu vjezdu kamionu do Prahy.

    „Úplně poprvé se podařila spolupráce hlavního města s Ministerstvem dopravy na takovéto úrovni. Vítám a kvituji dvě věci: jednak to, že pro pana ministra je dostavba Pražského okruhu maximální prioritou, a potom to, že se ministerstvo dopravy aktivně zapojuje do řešení situace na Spořilově,“ komentoval to primátor Svoboda. Podle něj jsou opatření dočasná.

    Spolupráce mezi metropolitní samosprávou a resortem dopravy začala již v dubnu, kdy bylo podepsáno memorandum. Důležité je podle ministra Dobeše dostavba pražského okruhu v úseku Běchovice – D1, aby doprava z východu metropole nebyla sváděna přes Spořilov.

    Opatření se začnou zavádět ještě v průběhu června. Nejdříve dojde ke snížení povolené rychlosti v ulicích Senohrabská a Na Chodovci. „Tím, že bude maximální povolená rychlost v tomto úseku snížena na 30 km/h, dojde ke zvýšení plynulosti dopravy a tím ke snížení hlučnosti až o 2,4 dB,“ vysvětlil ministr Dobeš.

    Na horních hranách zářezu Spořilovské ulice bude vysazena zeleň, která by měla zachycovat pevné částice a omezit hluk. Do června příštího roku by měla být na křižovatce Jižní spojky a ulice 5. května zbudována vratná rampa, která odkloní těžkou dopravu ze Spořilova směrem k D1.
    Podle odhadu ministra dopravy se tím SNÍŹÍ TRANZIT TĚŽKÉ DOPRAVY AŽ O POLOVINU!!!!

    Dalším krokem je oprava mostu mezi Jižní spojkou a ulicí 5. května. Kamiony s vahou nad 22 tun budou najíždět na jinou rampu než ty lehčí, oddělí se totiž dopravní proudy. Opravy a oddělení proudů zabere celý rok, od července do příštího června.

    Poté, co uvedená opatření bude mít Spořilov za sebou, začne se měřit hluk. Pokud měřiče zaznamenají příliš vysoké hodnoty, dostanou silnice nový protihlukový povrch. Pokud ovšem ani to nepomůže, dostane se na stůl již jednou zamítnutá varianta, a sice úplný zákaz vjezdu kamionů na území hlavního města.

    „Tento krok by však byl podmíněn vybudováním adekvátních odstavných parkovišť a související infrastruktury,“ upozornil ministr Dobeš.

    Martin Tajčman - Televize Metropol


    Komentář ze dne: 25.09.2012 21:36:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - noise (@)
    Titulek: Obyvatelé Spořilova si na výraznější snížení hluku a emisí budou muset počkat.
    http://praha.idnes.cz/otevreni-najezdu-n a-prazsky-okruh-u-dolnich-brezan-f8s-/pr aha-zpravy.aspx?c=A120924_1832858_praha- zpravy_sfo

    Komentář ze dne: 28.09.2012 16:41:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Blokáda kamionů Tyrolsko!
    Ekologové zablokovali dálnici v Tyrolsku
    Rakouští ekologičtí aktivisté zablokovali v 11 hodin frekventovanou tyrolskou dálnici A12, která spojuje jižní Německo s Itálií. Blokáda byla ohlášena. Dálnice bude mezi obcemi Schwaz a Vomp asi 20 kilometrů od Innsbrucku neprůjezdná do 23. hodiny.

    Zvětšit obrázek
    Ilustrační foto

    FOTO: Jaroslav Soukup, Novinky
    Dnes 13:53 - Innsbruck

    Ekologické sdružení Transitforum Austria-Tirol chce svou akcí upozornit na to, že hustá kamionová doprava má nepříznivý vliv na obyvatele obcí kolem dálnice a na alpskou přírodu. Organizace pořádala nejrůznější dálniční blokády v Rakousku už dříve.

    Podle rakouského autoklubu ÖAMTC mohou osobní auta a autobusy využít objízdnou trasu, nákladní auta tam ale nesmějí a budou muset na průjezd počkat až do sobotního rána. V noci mají zakázáno jet.

    ČTK

    Komentář ze dne: 28.09.2012 16:44:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: EU chrání želvy, ale spořilovské občany nechrání nikdo!
    EU žaluje Řecko za nedostatečnou ochranu ohrožených želv
    Evropská komise zažalovala Řecko kvůli nedostatečné ochraně ohrožených želv. Karety obecné na ostrově Zakynthos podle Bruselu ohrožuje skládka odpadu v chráněné krajinné oblasti. Atény tak prý porušují evropské právo.

    Skládka se nachází v přímořské přírodní rezervaci, která byla vytvořena právě v zájmu ochrany vzácných želv, jimž hrozí vyhynutí, informovala agentura DPA.

    Skládka podle komise ohrožuje životní prostředí úniky škodlivých látek a povalujícími se plastikovými taškami. To neškodí jen živočichům, ale také lidskému zdraví, zdůrazňuje Evropská komise. Odpad navíc láká racky, kteří patří mezi úhlavní nepřátele karet obecných.

    Řecké úřady o problému vědí, ale podle komise nekonají dostatečně rázně. Pokud dá Evropský soudní dvůr Evropské komisi zapravdu, hrozí Řecku pokuta.

    Oblasti, kde se na Zakynthosu kareta vyskytuje, patří k hojně navštěvovaným turistickým destinacím.

    ČTK

    Komentář ze dne: 28.09.2012 17:36:15     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Na magistrále z 50 km zase na 70 km!
    Vyšší rychlost na magistrále zvýšila hluk jen o decibel. Místní nevěří
    27. září 2012 10:02
    Dočasné zvýšení rychlosti na magistrále z původních 50 na 70 kilometrů v hodině zvýšilo hluk v jejím okolí o pouhý jeden decibel. Podle náměstka primátora a radního pro dopravu Josefa Noska to ukázala první měření. Místní lidé však měření zpochybňují a povolení vyšší rychlosti natrvalo si nepřejí.
    Zda se sedmdesátka na magistrálu vrátí natrvalo, zatím ještě rozhodnuto není. | foto: Václav Pancer

    Pražský magistrát zvýšil na zkoušku maximální povolenou rychlost v ulici 5. května mezi Nuselským mostem a Hvězdovou ulicí. Tento úsek dostal totiž nový povrch, který měl zajistit snížení hluku.

    Při povolené padesátikilometrové rychlosti naměřili pracovníci Technické správy komunikací hlukovou hodnotu 66,5 decibelu. Po povolení vyšší, sedmdesátikilometrové rychlosti se v jednom směru zvýšila hlučnost o 0,6 decibelu, v opačném směru pak o jeden decibel. Takové navýšení je podle magistrátu zanedbatelné.

    Obyvatelé, kteří v okolí magistrály žijí a proti hluku z automobilového provozu dlouhodobě bojují, ale výsledky měření zpochybňují. Podle Alžběty Rejchrtové ze sdružení Občané postižení severojižní magistrálou nejsou výsledky průkazné.

    "Měřit by se mělo minimálně 24 hodin," řekla Rejchrtová. "Položením tichého asfaltu hluk snížili a teď ho chtějí zase vrátit? To je absurdní," dodala.

    Místní sdružení kvůli hluku, který v této lokalitě překračuje zákonem stanovené limity, už dříve Prahu žalovalo. Obvodní a městský soud lidem vyhověl a nařídil Praze hluk snížit. Metropole se ale odvolala a Ústavní soud rozsudek zrušil (více čtěte zde). Místní lidé proto podali stížnost k evropskému soudu pro lidská práva.

    Na magistrále už dříve sedmdesátka platila, kvůli rozsudku ale město od ledna 2010 omezilo maximální rychlost na 50 kilometrů v hodině. Zda Praha maximální povolenou rychlost na magistrále opět zvýší, zatím není jasné. Radní Nosek uvedl, že se o věci bude dále jednat.

    Autor: ČTK
    Kam dál? Zdroj: http://praha.idnes.cz/vyssi-rychlost-na- magistrale-zvysila-hluk-o-decibel-fy7-/p raha-zpravy.aspx?c=A120927_091438_praha- zpravy_sfo

    Komentář ze dne: 28.09.2012 17:43:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: I Říčany už mají pro kamiony protihlukový asfalt!
    Říčany slavnostně otevřou opravenou silnici. Lemují ji díry a hrboly
    26. září 2012 16:59
    V Říčanech u Prahy bude slavnostně otevřen opravený hlavní tah městem. Jenže silnice je zatím po okrajích plná děr a u nájezdů do bočních ulic jsou schody. Ředitelství silnic a dálnic již silnici reklamovalo. Stavbaři opraví i zmíněné díry, které prý nezpůsobili.

    Po Černokostelecké ulici přímo kolem obytných domů denně projedou desítky tisíc automobilů včetně kamionů. Rekonstrukce klíčové komunikace stála 15,5 milionu korun a silnice dostala speciální protihlukový povrch.

    Jenže. Asfalt je v jiné úrovni než okolní komunikace a kolem silnice jsou už pár dní po rekonstrukci díry. Ředitelství silnic a dálnic, kterému říčanská silnice patří, už muselo tyto poruchy reklamovat u dodavatele, společnosti Eurovia. "Chceme, aby oprava byla provedena v odpovídající kvalitě. Dodavatel tak veškeré nedostatky na své náklady opraví," ujistila Nina Ledvinová z ŘSD.

    Vozovka, u které se nachází skoro metrová díra, podle ní nepatří ŘSD a její oprava nebyla součástí zakázky.

    "Tato porucha je těsně za hranou naší komunikace I/2. Vznikla v důsledku rozšiřování a napojování komunikací v minulosti, kdy se asi nikdo nezabýval konstrukcí vozovky a položil asfaltový povrch skoro na hlínu, kterou zasypal příkop. Přesto tento úsek na své náklady dodavatel slíbil opravit," dodala Ledvinová.

    Okolí silnice opraví město, postaví chodníky a vysadí zeleň
    Eurovia na své náklady také srovná schody u křižovatek s bočními ulicemi. "Nejpozději silnice spojíme do 15. října," doplnila mluvčí Eurovia Petra Kučerová.

    Další úpravy v okolí vozovky pak bude provádět město. "Budeme ještě poměrně hodně upravovat okolí silnice, přibudou chodníky i zeleň," slíbil starosta Vladimír Kořen, který naplánoval slavnostní dokončení nedodělané silnice už na čtvrtek.

    Důvodem podle něj je, že má přijet speciální měřicí vůz, který změří sníženou hlučnost vozovky."Speciální měřicí automobil přijede až z Francie a jindy nemohl. Pomocí něho budou přítomným demonstrovány výhody použití protihlukového asfaltu. Objasníme také princip, na kterém protihlukový asfalt funguje," vysvětlil Kořen.

    Akce se bude konat ve čtvrtek od 13 hodin u autobusové zastávky Říčany-Olivovna.

    Autor: Jan Charvát
    Zdroj: http://praha.idnes.cz/nedodelana-oprava- silnice-v-ricanech-d79-/praha-zpravy.asp x?c=A120926_1833630_praha-zpravy_ab

    Komentář ze dne: 01.10.2012 16:41:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Starosta Prahy 4 - Tučňák!!!
    Magistrát by měl vybojovat na Ministerstvu dopravy kompenzaci za život ve zhoršených podmínkách na Spořilově!
    To byl jeden z požadavků Otevřeného dopisu občanů. Lidé by si to za 2 roky života v hlučné plynové komoře opravdu zasloužili! Řadě z nich to sice podlomené zdraví nevrátí, ale apoň nějaká satisfakce. Škoda, že to nenavrhují zástupci většiny politických stran.
    Každý přeci ví, že navedení kamionů na Spořilov je naprosté zvěrstvo a nejhorší řešení ze všech možných!
    JR

    Komentář ze dne: 02.10.2012 18:12:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:

    -------------------------------------- ---------------------------------------- --

    Padesátka na Strakonické udivuje řidiče i hygieniky. Hluk moc nesnížila
    2. října 2012 13:33
    Praha zvažuje, že na magistrálu vrátí maximální povolenou rychlost 70 kilometrů v hodině. V současné době je tu kvůli omezení hluku povolená 50. Na jiných silnicích však podobná omezení zůstávají a jsou často terčem kritiky. Příkladem je Strakonická ulice. MF DNES změřila, jaký hluk tu doprava způsobuje.

    Proč je zrovna tady padesátka? Ptají se tisíce řidičů denně vyjíždějících z metropole po Strakonické ulici. V úseku mezi Malou a Velkou Chuchlí je na jedné straně čtyřproudé silnice nevyužitá zarostlá plocha, na druhé Vltava. Nic víc. Tedy kromě značky s povolenou rychlostí 50 km/h a dodatkovou tabulkou "Omezení hluku"

    "Uznávám, že zrovna v tomto úseku by osmdesátka mohla být, ale časté střídání povolené rychlosti zase souvisí se zbytečným brzděním a přidáváním plynu. Tedy zdroji hluku," vysvětluje ředitel odboru dopravních agend na magistrátu Jan Heroudek.

    Jenže všímavého řidiče napadne, proč je v protisměru osmdesátka. "Ve středovém pásu jsou protipovodňové zábrany, takže hluk z aut jedoucích do města pohltí," hájí krok magistrátu Heroudek. "Na druhou stranu od Vltavy, tedy k nám, se od nich naopak odráží," popisuje starosta Velké Chuchle Martin Melichar.

    Podle hygieniků je padesátka na Strakonické nepochopitelná
    Ani tyto argumenty ale motoristy příliš neuspokojí. Trápí je totiž mnohem delší úsek Strakonické, po níž si zvykli jezdit o poznání rychleji. Proč se tu vůbec před několika měsíci snížila rychlost, když ji lemuje jen pár domů, a ty navíc většinou obývají firmy? Další jsou očividně prázdné a jen několik málo má v oknech záclony - znamení, že v nich někdo žije.

    "Pro nás je to nepochopitelné. Není tam žádné měření. Nebo jestli to udělal odbor dopravy podle hlukové mapy? Těžko říct, co je k tomu vedlo. My jsme se k tomu nevyjadřovali a z našeho pohledu je to přinejmenším zbytečné," zamýšlí se Vladimíra Zárubová z pražské hygienické stanice.

    Heroudek potvrzuje, že rozhodovali na základě takzvané hlukové mapy, ale že ještě nějaká měření v místě provedou. "Zákonem jsou stanoveny limity, které by se neměly překračovat. A to i u silnic dříve postavených. Strakonická je normální městská silnice, kde by mohla platit padesátka po celé délce," odpovídá razantně Heroudek.

    Nicméně on i Zárubová přiznávají, že hlukové limity jsou překračovány takřka po celé Praze celkem běžně. "Podél hlavních silnic je ta zátěž skutečně vysoká všude," říká hygienička s tím, že ve dne by právě u důležitých tahů neměl hluk přesáhnout 60 decibelů.

    Rozdíl to je, ale není velký, říkají místní
    Redaktoři MF DNES se na jižní okraj Prahy vydali, aby hluk na Strakonické orientačně změřili. Je nutné říct, že hodnoty jsou měřeny v bezprostřední blízkosti silnice - ne uvnitř domů, kde je díky oknům zátěž mn

    Komentář ze dne: 02.10.2012 18:14:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:

    -------------------------------------- ---------------------------------------- --

    Rozdíl to je, ale není velký, říkají místní
    Redaktoři MF DNES se na jižní okraj Prahy vydali, aby hluk na Strakonické orientačně změřili. Je nutné říct, že hodnoty jsou měřeny v bezprostřední blízkosti silnice - ne uvnitř domů, kde je díky oknům zátěž mnohem menší.

    "Běžné okno utlumí přes 30 decibelů, kvalitní až 40," tvrdí stavební inženýr Tomáš Bukovský. Venku, před domem byl hluk změřený redaktory pochopitelně nesrovnatelně vyšší než uvnitř - zhruba od 70 do 85 dB, výrazně tedy překračoval povolené limity.

    Mezi hlukem, jež způsobí auto jedoucí padesátkou, a tím, které jede 80 km/h, z laického pohledu zas tak velký rozdíl nebyl. "Rozdíl je 1 až 2 decibely. Takže vliv na snížení hluku to má. Z hlediska hodnot měření je to výrazné. Ale člověk rozpozná rozdíl až při třech decibelech," upozorňuje Zárubová.

    Že se snížení rychlosti nezdá řidičům, lze pochopit. Ale co na to říkají místní? "Změna skoro žádná. Mezi silnicí a naším domem není žádná protihluková stěna. Myslím, že nepomůže, ani když tu sníží rychlost na 20. Možná bych řekl, že je to ještě horší, protože každé dvě hodiny tu projede řidič, který troubí. Vadí mu, že tady musí jet 50," tvrdí Marián Pakoš, který přímo u Strakonické pracuje.

    Jiný názor má Edita Machová, která pár metrů od výpadovky žije. A spolu s ní podle zdejšího starosty Melichara i většina místních obyvatel. "Je to o něco lepší. Také máme kvalitní okna, což je jistě důležité. Nicméně snížení rychlosti nemá smysl, když tu v noci jezdí kamiony. To se třese celý dům," podotýká Machová.

    Autoři: Pavel Švec, Adéla Paclíková
    Zdroj: http://praha.idnes.cz/padesatka-na-prazs ke-strakonicke-ulici-d9g-/praha-zpravy.a spx?c=A121002_1835794_praha-zpravy_sfo

    Komentář ze dne: 03.10.2012 16:49:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: ZASE KOLONY!
    Spořilovská, Hlavní....... :-((

    Komentář ze dne: 06.10.2012 18:38:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Možnost řešení případných kolon kamionů na Jižní spojce!!!
    Pražští silničáři začali instalovat nové infotabule, nabízí i objížďky
    5. října 2012 10:14
    Silničáři začali v Praze instalovat nové elektronické infotabule, které řidičům usnadní průjezd městem. Upozorní je, kde je na silnici problém a poradí, kudy ho objet. Kromě nápisů bude na některých z nich i mapa objížďky či stupně provozu na navazujících komunikacích. Celkem jich v metropoli bude 51.

    "Míříte do kolony aut a čeká vás zdržení patnáct minut, raději jeďte jinudy." Takové informace by se měli řidiči dozvědět z nových informačních tabulí u silnic, a to hlavně v místech, kde ještě mohou zvolit alternativní trasu.

    Současné tabule jsou totiž zastaralé - nápisy na nich měly velmi omezený počet znaků. Navíc informace, které se na ně operativně umisťovaly, byly často naprosto nedostatečné. Typickým příkladem bylo, když se na tabulích v letních měsících objevoval pouze nápis "centrum provoz omezen". Kam přesně nemá jezdit, už se však řidič nedozvěděl.

    Kde budou nové infotabule
    * Hořejší nábřeží
    * Dienzenhoferovy sady
    * Patočkova ulice
    * Modřanská ulice
    * Střešovická ulice
    * Jižní spojka
    * Rozvadovská spojka
    * Liberecká ulice
    * ulice 5. května
    * Strakonická ulice
    * Štěrboholská spojka
    * Strahovský tunel
    * tunel Mrázovka
    * V Holešovičkách
    * Vysočanská radiála


    To by nové infotabule měly změnit. "Tabule jsou v různých fázích realizace či přípravy. V současné době jsou již téměř před dokončením na Hořejším nábřeží, v Dienzenhoferových sadech, Patočkově, Modřanské či Střešovické ulici," uvedl mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

    Nové tabule stály téměř 190 milionů korun. Většinu uhradila Evropská unie. Moderní tabule umožní kromě nápisu zobrazit také více obrázků a dopravních značek. "Bude možné informovat o nehodách, povětrnostních podmínkách (mlha, náledí, hustý déšť) či uzavírkách. Zobrazí jakýkoliv symbol či velikost textu v celé ploše," popsal Mrázek.

    Tabule by si tak zároveň měly poradit i s další potřebou řidičů - ne každý vždy ví, kde se ta která ulice nachází. Na moderní tabule by se měla vejít i informace, kudy lze ulici objet. Většina by měla začít fungovat ještě letos, zbylé na začátku příštího roku.

    Doprava v Praze by mohla být i plynulejší
    Kromě instalace nových infotabulí řeší Praha také otázku, jak zajistit v metropoli plynulejší provoz. Podle náměstka primátora Josefa Noska řešení existuje, plynulost dopravy by se díky němu mohla zvýšit o deset až dvacet procent.

    "K tomu je zapotřebí, abychom vybavili další křižovatky dálkovým řízením semaforů. Když je systém propojí do větších celků a my víme, kolik a kde jede aktuálně aut, můžeme dopravu pomocí semaforů rozdělit," vysvětlil Nosek.

    Autor: Adéla Paclíková
    Zdroj: http://praha.idnes.cz/nove-infotabule-u- prazskych-silnic-duu-/praha-zpravy.aspx? c=A121005_1837093_praha-zpravy_sfo

    Komentář ze dne: 06.10.2012 18:40:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Možnost řešení případných kolon kamionů na Jižní spojce!!!
    Kamiony můžou hned na Jižní spojku, prevence kolon je tabule, která je pustí na Spořilovskou... :-))

    Komentář ze dne: 07.11.2012 14:34:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Maliková (vl.malikova@seznam.cz)
    Titulek: Instalace semaforu
    Zajímalo by mě, proč se nemůže před nájezdem na Spořilovskou ulici instalovat semafor, který by zabránit tvořením kolon kamionů. Snížením rychlosti na 30 km se nic nevyřeší. Ať se kolony tvoří před Spořilovem.


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem8105994
    Duben109024
    Dnes2700

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 100 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE