Spořilovské noviny
Úvod | Stáhněte si | Spořilovské odkazy| FACEBOOK | International  

Spořilováci sobě
Napište nám!
Těšíme se na vaše příspěvky, fotografie, komentáře a další informace, které rádi zveřejníme. Kontaktovat redakci můžete prostřednictvím e-mailu noviny@sporilov.info.


Poslední komentáře
  • Farmářské trhy - aktuální informace:
    "Milí naši zákazníci a podporovatelé! 🍀 Po dnešní schůzce s firmou Mercatus jsme se dobrali . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Farmářské trhy:
    "Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dopadl výběr provozovatele farmářských trhů na Roztylském náměst . . . " (Kdo bude provozovat farmářské trhy na Spořilově?)
  • Karel Koželka na sídlišti Spořilov II:
    "Dobrý den, nevíte náhodou někdo z vás, kde konkrétně architekt Karel Koželka na sídlišti Spořilov . . . " (Život na spořilovském sídlišti v roce 1970)
  • Neni to zadna 1. trida.:
    "Mila Michaelo, jsme vrstevnici. Ja chodil do C a ty bud do a nebo B. Moje sestra Lida s tvoji sestr . . . " (Zapomenutá školní fotografie ze ZŠ Jižní)
  • Tusim,:
    "ze s Renatou jsem chodil do prvni tridy. Ale ta pak nejak zmizela stejne jako Olina Tvrda. mnohem po . . . " (Spitznerovi vzpomínají na Spořilov - díl 1.)
  • Re: no nevim...:
    "Tento názor je kvalitní." (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • no nevim...:
    "pokud někdo netrefí do volební místnosti bez aplikace, je otázka, jestli by měl mít volební právo.. . . . " (Víte, kudy do volební místnosti? Poradí vám mapová aplikace)
  • Souvislost s článkem:
    "A jak to souvisí s článkem?" (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Nenakupovat u pilulky.cz!:
    "Proti územnímu rozhodnutí přišly dvě žaloby, po změně vedení ji stáhli na radnici Horní Počernice. Ž . . . " (D1 u Spořilova přestala být dálnicí!)
  • Šabatová:
    "„Zima bude těžká. Nevíme, s čím přijde vláda, ale lidem budou muset pomoci i města. Například balíčk . . . " (Do zastupitelstva městské části Praha 4 kandiduje devět volebních subjektů!)


  • Spořilovský kalendář
    <<  Duben  >>
    PoÚtStČtSoNe
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30      

    Mohlo by vás zajímat...

    Komentáře

    ke článku: Co a proč se děje na Roztylském náměstí – I.
    ze dne 19.09.2010, autor článku: Jan Fischer

    Komentář ze dne: 19.09.2010 22:47:47     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - miumum (miumum@centrum.cz)
    Titulek:
    Krásný přípěvek: Naprosto suhlasím, že není dobře snažit se pouze o návrat k minulosi je třeba hledět také trochu do budoucna a zamyslet se znovu nad tím, k čemu má náměstí sloužit. Nelíbí se mi ale, a asi je to i moje vina, jakou formou jsem se o stavbě dozvěděl. A to tak, že jednoho dne se zde prostě objevil plot a bagr. Nejsem apriorně proti hřišti na náměstí, bojím se, že ale zůstane jen u něj. Také bych se chtěl zeptat, jak je u hřiště řešena bariéra po straně hřiště. Bojím se, že budou děti lýtat pod kola aut a autobusu pro zakopnuté míče. Existuje nějaká visualizace jak by mělo náměstí po první etapě vipadat?

    Komentář ze dne: 19.09.2010 23:26:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Krásně napsáno. Proč mám dojem, že celý současný rozpor vznikl z neinformovanosti? prvda, radnice třeba nechala udělat kvalitní projekt, ale zabila ho svým přístupem. Apeloval bych na aktivisty, aby vylezli ze svých čerstvě vybudovaných zákopů a abychom se společně postavili znovu na startovní čáru.

    Komentář ze dne: 20.09.2010 10:12:20     Reagovat
    Autor: [Jana] - jana karlovská (jana.karlovska@atlas.cz)
    Titulek: Re: nejsme v zákopech
    Milý neregistrovaný anonymní,
    možná by bylo potřeba nejdříve vylézt ne ze zákopů, ale ze své anonymity, pokud chcete přidat ruku k dílu, vyjadřovat veřejně svoje názory, diskutovat a tolerovat názory druhých. K tomu je potřeba se rozhodnout, co vlastně chci.

    Komentář ze dne: 19.09.2010 23:57:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tomáš Ledvina (@)
    Titulek: děkuji aktivním Spořilovákům
    Již několik dní uplynulo od šoku ze stavební ohrady a můžeme začít s odstupem hodnotit.
    Předně chci poděkovat paní Karlovské. Ukázala se jako správný strážce našeho společného životního prostoru. Okamžitě se snažila najít informace a také ihned začala jednat, protože v podobných situacích jde o čas. Stejně jako při první pomoci. Našla spolupracovníky a zpracovala - dle mého - velmi kvalitní materiály pojmenovávající faktické problémy a chyby.
    Takových lidí mezi námi si musíme vážit a podporovat je. Je jich velmi třeba.

    Chci poděkovat našemu zahradníkovi za věcné reakce a podrobná vysvětlení. Myslím, že vnesly do problému hodně světla a pomohly situaci zklidnit a soustředit se na věcné záležitosti.

    V neposlední řadě chci připomenout Jindru Vaňka, předsedu OS Spořilov, který dělá množství neviditelné práce pro naše bydliště. Náměstí není jediný ani hlavní problém.

    Významnou chybou byla nynější mlčenlivost radnice a dalších na stavbě zúčastněných.

    K samotnému hřišti. Je jasné, že nebude existovat návrh ten, který by se zalíbil Spořilovákům všem. Z estetického či názorového důvodu. Zde je třeba odlišit svůj osobní názor od neoddiskutovatelného "zvěrstva", které je obecného charakteru.

    Někdy také vystane nutnost kompromisu. Podaří se prosadit významný ba zásadní prospěšný počin, ale je to vykoupeno tolerancí k něčemu méně důležitému.
    Vlastně lze říci, že kompromis provází každé vyjednávání. Jde jen o to, aby byl reálně i morálně odůvodnitelný.
    Nevím jestli se jedná o tento případ, ale předpokládám, že prosadit projekt rekonstrukce náměstí od renomovaného ateliéru si vyžádal hodně úsilí a hodně hledání akceptovatelného řešení u všech aktérů.

    Komentář ze dne: 05.06.2015 11:40:31     Reagovat
    Autor: [chenmeinv] - chenmeinv (chenmeinv@outlook.com)
    Titulek: chenmeinv


    Komentář ze dne: 20.09.2010 10:06:53     Reagovat
    Autor: [Jana] - jana karlovská (jana.karlovska@atlas.cz)
    Titulek: základní nezodpovězené otázky
    Dobrý den, děkuji za komentář Tomáše Ledviny. Jen znovu připojím, že se nebráníme revitalizaci náměstí. Kultivované zelené hřiště zasazené se šetrností do stávajícího svahu, jako je nad kostelem, je krásné, a určitě by nikomu nevadilo, pokud by ho bylo třeba. Zde ve spodní části Spořilova ho třeba není, protože stejné se sítěmi je o 100 metrů dále. Využitelnost hřiště dokumentuje odpověď strážníka, kterého jsme včera potkali při focení využívanosti hřišť. Na dotaz : Vy tady chodíte pravidelně okolo, že? Mohl byste nám říct, jak je toto hřiště využívané? Odpověděl doslova : "Abych pravdu řekl, dnes je to poprvé, kdy tady někoho vidím". Je to strážník, mající na starost tento okrsek.
    Takže stávající podstatné otázky stále dokola : estetické zasazení hřiště do zeleného pásu náměstí, navíc mezi tři rušné komunikace, a jeho využívanost.
    Několik čerstvých aktuálních faktů k tomu : územní rozhodnutí bylo vydáno 9.9.2010, stavba začala 16.9. Smlouva s dodavatelem byla uzavřena v dubnu. Na vydání stavebního povolení včetně lhůty pro případné připomínkování - 6 dnů.

    Komentář ze dne: 20.09.2010 10:27:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: základní nezodpovězené otázky
    Hřiště nad kostelem je využívané velice. Dolní část spořilova "žádné" hřiště nemá. U té parodie na hřiště, co je na náměstí dnes se nelze divit, že není navštěvovaná...
    Je ta teoretická nevyužívanost skutečným problémem, nebo jen zástupným argumentem???

    Komentář ze dne: 20.09.2010 13:02:55     Reagovat
    Autor: [Jana] - jana karlovská (jana.karlovska@atlas.cz)
    Titulek: Re: základní nezodpovězené otázky
    Po návštěvě Rady MÚ Prahy 4 doplňuji a opravuji výše uvedené. Pravomocné územní rozhodnutí v tomto konkrétním případě nahrazuje stavební povolení (není ho třeba). Po stránce právní je tedy zahájení stavby v pořádku. Stále je tu otázka stížnosti na viditelné veřejné místo vyvěšení k připomínkování obyvatel.

    Komentář ze dne: 20.09.2010 10:32:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Váňová (ingsoft@ingsoft.org)
    Titulek: ke článku
    Se zájmem jsem si přečetla Váš článek, ale nesouhlasím s Vašimi závěry. Pro jakoukoli přestavbu území není podstatné, zda se záměr zamlouvá stranám zainteresovaným na stavbě, ale prvotní by měl být zájem lidí, kteří v daném místě žijí. Vy nás ve svém příspěvku řadíte k lidem, kteří nechtějí žádné změny, ale tak tomu není. My jen možná lépe než Vy víme, jak je náměstí využíváno. V okolí bydlí řada starších lidí a v poslední době i mladých rodin s malými dětmi. Pro všechny je důležitější zeleň, než betonová plocha pro míčové hry. Náš protest není zaměřen proti rozšíření dětského hřiště o prolézačky, přejeme si i rozšíření počtu laviček a jejich obnovu. To, že se zmiňujete o přestárlých stromech a keřích je zvláštní zejména od Vás, který jste se o park dlouho staral. Staré stromy v dolní části náměstí měly být už dávno obnoveny. Velkých hřišť pro starší mládež je v okolí několik a nejsou prakticky vůbec využívány. Pokud se záměr přestavby soustředí pouze na část plánu v části pod cestičkou, bude v souladu s naší představou a nebudeme proti tomu. Obnova zeleně by přitom měla být samozřejmostí. Nebude třeba stavět opěrné zdi, nebude zde viset čtyřmetrová síť a celá akce se zlevní.
    Navíc rychlost, s jakou byly uzavřeny smlouvy a celý průběh stavebního řízení nám připadá trochu podezřelý. Domníváme se, že podobné akce nemají být uzavřeny bez diskuse s lidmi, kterých se daná věc přímo týká.
    Ing. Hana Váňová

    Komentář ze dne: 20.09.2010 11:06:58     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tomáš Ledvina (@)
    Titulek: Re: ke článku
    obávám se, že velikost té sítě jste - a my všichni - podcenili.
    Respektive ten zásah do vzhledu náměstí.
    Počítejte se mnou:
    1,7m kamenná zeď
    6 m síť či plot
    a další 2 metry tam mají jako rezervu, kdyby přesto ty míče padaly lidem na zastávce na hlavu či autům pod kola.
    Suma sumárum je to 8 či 10 metrů výšky nad stávající rovinu. Rád bych viděl i boční pohled nejen ten půdorysný, který byl k dispozici.

    Na druhou stranu je třeba vyseknout poklonu vyjednavačům z řad spořilovských občanů, kterým se podařilo (ne snadno) z projektu vyškrtnout na tomto místě hospůdku, WC a kůlnu na nářadí. Tedy doufám, že se to podařilo.
    On to v principu nebyl špatný nápad. Kde je kavárna a přebalovna mimin, tam panuje i laický dozor nad hřištěm (a to byl deklarovaný úmysl). S úspěchem to funguje v parku s in-line oválem za křižovatkou mezi Baumaxem a Chodovskou tvrzí. Zajděte si tam.
    Jenže Roztylské náměstí je v jiné situaci. Je sevřeno domy, kde takové služby už bývaly (a mohou se znovu otevřít) nebo již jsou (kavárna, vinotéka). Není tedy důvod "prznit" historické a chráněné náměstí další "hospodou". Naopak by hřiště mohlo vést k revitalizaci nejen náměstí, ale i života na něm včetně těch hospůdek namísto prodejen jako byla Tonera.

    Takto uvažovali a argumentovali vyjednavači za Spořilov a dnešní řešení považovali (oprávněně!) za významný úspěch či výhru. Je možné, že v té radosti si nikdo nevšiml těch dvou much - srovnání terénu a ochranné sítě, které na půdorysném pohledu ani nebyly vidět.
    Věřte ale, že se jedná o drobnost v kontextu celého projektu náměstí zahrnujícího i prostor kolem hrobů a neustále vnucovaného nadživotního Zborováka.
    A já doufám, že se do něj - naším společným úsilím - také dostanou úpravy ulic Hlavní a SV I. - jejich zvýšení na úroveň chodníků a parku v oblasti náměstí. Tím by se doprava omezila a zpomalila a zdůraznil se význam náměstí jako odpočinkového prostoru. To by také přispělo k většímu využívání budoucího hřiště. A to asi všichni chceme, protože platí ono okřídlené - kdo si hraje, nezlobí. Nefetuje, nesprejuje, nerozbíjí ....

    Komentář ze dne: 20.09.2010 11:12:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: ke článku
    A viděl už někdo ten projekt? Jsou někde k mání ty výkresy? Ta čísla a údaje s kterými se zde operuje jsou nějaká podivná, nebo třeba špatně pochopená...?

    Komentář ze dne: 20.09.2010 10:45:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:
    Jak koukám, každý má svoji proavdu, ale zdejší anketa také něco vypovídá:
    - park s rozšířenými sportovišti dle návrhu MČ Praha - 81 hlasů
    - stávající park se stávajícími hřišti 64 hlasů.

    Komentář ze dne: 20.09.2010 14:06:50     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Michal (@)
    Titulek:
    Jak koukám z okna , budto má Vaše snažení první ovoce a nebo jsou dělníci už 2 hodiny na obědě :-), každopádně je smutné bojovat proti dětskému hřišti s hračkami pro 21 století a proti ploše kde de hrát basket a prckové tam můžou jezdit na odrážedlech..co by za něj jinde dali -to vám bude tak chybět ten trávník s psími výkaly??

    Komentář ze dne: 20.09.2010 14:30:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Městská část Praha 4 (daniela.kazdova@praha4.cz)
    Titulek: Pozvánka
    21.9. 2010 od 9 hodin proběhne na Roztylském náměstí setkání s občany za účasti zástupců městské části Praha 4, projektanta Ing. arch. Sendlera a Ing. Fischera, týkající se vybudování dětského hřiště.



    Komentář ze dne: 20.09.2010 20:18:41     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - mamina (ilca3@volny.cz)
    Titulek: re:
    Díky za skvěle napsaný článek. Alespoň někdy se tu člověk setká s inteligentním a konkrétním článkem.
    Petice za zachování tzv. KLIDU na náměstí je nesmysl, je to akce pejskařů a starých lidí, které štve, že na náměstí přibude dětí a že budou muset psy venčit na chodníku a hrozí, že je někdo uvidí a budou muset sbírat!
    Takže vážení starší spoluobčané, uvědomte si, že pokud budou naše děti zavřené doma se svým počítačem a marihuanou, pak se nemůžete divit, že vás jednou přepadnou za rohem pro dvacku. to nejlepší, co okolním dětem můžete dát je SPORT a HRA. Ale ono často je snažší škodit a po nás potopa, bez znalosti věci.
    Hřiště a obnovené náměstí si vzít nedáme. On by se i ten Zborovák obracel v hrobě, kdyby viděl, jak budujete za světlejší zítřky!

    Komentář ze dne: 20.09.2010 22:02:31     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - alex (@)
    Titulek: Re: re:
    Mamino tleskám - výstižné- konečně s někým na 100% souhlasím :-)))) díky

    Komentář ze dne: 21.09.2010 12:56:34     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re: Re: re:
    Tady se dá tleskat tak leda 100% blbosti - absolutně nesouhlasím s příspěvkem maminy.

    Komentář ze dne: 20.09.2010 23:35:25     Reagovat
    Autor: [Jana] - jana karlovská (jana.karlovska@atlas.cz)
    Titulek: Re: ilca3
    To nejlepší, co svému dítěti můžeme dát, je dle mého osobní příklad.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 12:54:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re: re:
    Vážená mamino,
    jedno hřiště nad kostelem, druhé u školy, třetí za ulicí Kremnická, čtvrté hned vedle (na pobíhání s míčem dostačující) a čtvrté i pro malé děti na náměstí proti kavárně, to se Vám zdá asi málo? A mimochodem, valná většina peskařů po svých psech uklízí. což Vám zřejmě uniklo. Spořilov je dětskými hřišti přehlcen, a jestli jste se svými dětmi líné dojít o pár metrů dál, to je již jen Váš problém. Zničit kvůli lenosti náměstí unikátní v celé Evropě je zločin, nebo pro to, aby se někdo za tuto zakázku vylepšil rodinný rozpočet.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 09:12:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Zahrádkář (frantas@seznam.cz)
    Titulek: re:
    Ta mamina má pravdu, tady jde o to, jaký zájem maj ty lidi, co začali s tou peticí. To jim to asi nevoní pod nos, tam bydlej ne? Sousedka od vedle to chtěla podepsat jen proto, že prej tam vykácej zeleň a a další nebude. Blbost, ale davové šílenství trvá, podepisujou to lidi a neví co, nechaj se zmanipulovat lidma, kterým nejde o náměstí, ale o svůj prospěch. Kdyby takhle bojovali proti přivaděči a kamionům, to je ale mimo jejich omezenej rádius.
    A pozor z radnice nejsem, jsem jen vobyčejnej chlap středního věku s dětma. Radnice nic psát nemusí, tam už je stejně rozhodnuto, veškerá diskuze je už jen informační, takže se baby běžte vykecat.....

    Komentář ze dne: 21.09.2010 13:00:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re: re:
    A jaký zájem mají ti, co ten nesmysl tak vehementně prosazují? Nějaká malá domu, co? Máte děti, ale evidentně jste si nepovšiml, kolik hřišť na Spořilově je, ale to nepřekvapí u někoho, kdo ani neumí psát spisovně....

    Komentář ze dne: 21.09.2010 13:20:59     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: re:
    A co když třeba ne...?

    Komentář ze dne: 21.09.2010 15:59:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - zdena (zdenanovotna@atlas.cz)
    Titulek: re:
    Dobrý den,
    byla jsem si vyslechnout diskuzi o novém hřišti a velice mne to nadchlo. Jsem sice už starší žena s dospělými dětmi, ale musím říci, že kdybychom tady měli takové hřiště už dávno pro naše děti, byla bych nadšená. Naprosto nechápu tu zlobu těch tzv.pravověrných Spořilováků. Vždyť to bude skvělé hřiště. Doufám, že podobnými řečmi nebudete brzdit další obnovu náměstí v budoucnu, že nebudete požadovat nesmyslné sochy Zborováků v nadživotních velikostech apod.
    Vůbec se nedivím maminkám s dětmi, že si hřiště chtějí bránit. Snad tu nechcete vyvolávat generační spory, to by se vždy otočilo proti vám, protože děti budou růst a potřebují rozvoj.
    Toto náměstí by mělo být místem pro všechny generace, ne jen pro důchodce.Jinak to tu bude mrtvé, jak se obával pan Branald.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 17:44:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re: re:
    Nevím, co pořád máte s tím, kdyby tu hřiště bylo dříve atd. V současné době je tu hřišť více než dost, včetně těch pro míčové hry, tak co se tady pořád někteří tváří, že zrovna tohle hřiště je spása. Běžte se podívat, jak jsou ostatní hřiště na Spořilově využívána Vašimi dětmi!!! Chudáci lidé, co bydlí přímo na náměstí a ten řev budou mít z první ruky!! Mimochodem, i mezi matkami s dětmi se najdou normální a soudné, které tento "projekt" považují za totální nesmysl a byznys některých z radnice a jejich známých.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 19:46:00     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - takematka (janice@seznam.cz)
    Titulek: re:
    Vážený michi a odpůrci dětských hřišť
    sice nevíme, kdo se za tebou úvámi skrývá, ale já byla dnes na setkání a pár z vás poznala osobně. A fascinovalo mě, že tam mluví někteří tak, že hřišťata jsou prázdná, asi bude opravdu třeba vyfotit, kolik matek tam sedí. Dnes v 17h. tam/Rozt.nám./ bylo 12matek a otců s 15dětmi, pískoviště plné, docela husto na pár herních prvků. A takto to je každý den a i na jiných hřištích. Proto tady minimálně nešiřte lži, protože vy na ty hřiště nechodíte, ale my ano a známe se mezi sebou.
    Ale v jednom máte Michi pravdu, dost těch, co proti tomu brojí má na tom svůj osobní zájem, bydlí blízko a nechtějí křik dětí. My tu zas ale nechceme nepřející lidi a je třeba oddělovat obecně prospěšný zájem od zájmu několika lidí, co budou vždy proti všemu novému a proti věcem, které se týkají dětí, když je nemají. Chování některých z vás zpočátku diskuze bylo naprosto sprosté a absurdní vůči odborníkům, alespoň, že jste přišli ukázat své obličeje veřejně.Uvidíme, jak se k této záležitosti postaví 4místní MŠ a mateřské centrum.
    Vaše kroky jsou zlé a zlou energii vydáváte špatným směrem, běžte radši brojit proti hluku a spadu z dálnice, tam bude třeba energie hodně.Jana

    Komentář ze dne: 21.09.2010 20:39:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: re:
    Lidi, neblázněte, tohle přece nemá žádný smysl. Jano také matko, asi jste nezachytila, že výhrady nebyly ke hřišti těch nejmenších, ale k hřišti pro větší děti. To nad kostelem dnes v 16.00 - 2 kluci s balonem.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 21:00:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:

    Jano,také matko,ve stejnou dobu bylo dole,na nově vybudovaném hřišti pět dětí.Asi to chce nebýt líný a sejít o 150m níž.Na hřišti pro starší děti nebyl nikdo.Vaše vyhrožování-teď jsem poznala vaše obličeje -je fakt dost ubohé.To,že někdo chce něco jiného je prostě námětem pro diskuzi,ne k zatracení,Roztylyjediný správný názor už snad máme za sebou.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 21:06:22     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - takematka (janice@seznam.cz)
    Titulek: re:
    Ne, ono to opravdu nemá cenu, jen poznámka typu, že se brojí proti hřišti pro větší děti je k ničemu. Naše děti silných ročníků velmi brzy vyrostou z těch malých hřišť jako je na náměstí a naopak jim musíme nabídnout alternativu pro starší. Uvědomte si, že malé děti se už moc rodit nebudou, zato ty současné, co chodí do školek, kterých je hodně,že mají problém se do školek dostat, si budou doufám ještě mít kde hrát, že nebudou muset sedět v odosobněném světě počítačů. Takže pokud chcete být odpovědní, nechcete, aby se vám jen okolo poflakovali s drogama, alkoholem, pochybnýma kamarádama, pak jim dejme alternativy adekvátní věku, tzn. polyfunkční hřiště apod., kde se budou moct vyžít a stmelit, nakonec proč by to tu nemohlo být alespoň trochu jako dřív, kdy každý každého znal, děti si hrály spolu. Třeba díky tomu společně předejdeme některým problémům.
    Přejte a bude vám přáno.Jana

    Komentář ze dne: 21.09.2010 21:24:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek:

    Ona to polyfunkční hřiště za vás nevyřeší.Stmelování kolektivu je odporná vzpomínka na minulost.Dětem se musejí nabízet tvůrčí aktivity a hlavně funkční rodina.Hřiště je sice milá,leč nadstavba.Drogy a alkohol se dají užívat i na hřišti.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 21:37:11     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - takematka (janice@seznam.cz)
    Titulek: Re:
    Na iq tykve se reagovat nemá, každý si přebere sám, co jste zač. Že byste napsal jméno?
    Asi ne že, ona anonymita je fajn, je mi vás líto.Dále na Vás reagovat nehodlám. Výmluvy, že něco nejde také patří k minulému režimu:-) Asi jste byl dost aktivní a získal praxi.Jana

    Komentář ze dne: 22.09.2010 11:42:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re: Re:
    Takematko máte pravdu, že na IQ tykve se reagovat nedá, takže na Vaše výpady reagovat nebudu, pouze poznámka. Račte se někdy projít po Spořilově kolem všech těch hřišť pro větší děti a většinou tam uvidíte pusto prázdno. A jak již bylo řečeno, pro děti je nejpodstatnější vlastní fungující a řádně je vychovávající rodina a nic jiného. Mizernou výchovu nebo nevýchovu, popř. americký styl volné výchovy nezachrání ani 100 polyfunkčních hřišť.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 22:22:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - mamina (ilca3@volny.cz)
    Titulek:
    Dobrý večer,
    byla jsem také na setkání na náměstí. Mám dvě děti a mohu říct, že je jen škoda, že se dostavilo jen málo maminek s dětmi. Bohužel většina těch, co přišly odpoledne na hřiště byla v práci a děti ve školce. Myslím, že jsme se odpoledne na pískovišti shodli, že nové hřiště je třeba, protože určitě to staré nevyhovuje bezpečnosti-viz rozbité hlavy o ostré hrany pískoviště, kluzký umělý povrch apod.
    Uvažuje se prý o protipetici. Těch, kdo chtějí podepsat,je hodně. Dokonce mě mile překvapili i sousedé, co nemají děti. Dost lidí, i těch starších, to chce podepsat a demonstrovat, že nechtějí být spojováni s aktivitou té ženy, co bydlí naproti a jejich kamarádů.
    Díky, že nás podpoříte. Možná to nebude třeba, hřiště se dostaví, ale pokud protipetice bude,máte možnost se distancovat od sobeckosti některých sousedů.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 23:06:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jana Karlovská (@)
    Titulek: Re:
    Dobrý večer mamino Ilčo,
    byla jsem dnes odpoledne na hřišti a vysvětlovala přítomným maminkám, že stávající dětské hřiště se podle studie nebude modernizovat, jak si myslely, ale že se zruší a postaví se 2 malá, každé na opačné straně náměstí. Vyzývala jsem k diskusi a připomínkám zde na tomto webu, protože víc hlav víc ví. Bohužel způsobem napadání se nikam neposuneme. Opravdu nemám na Spořilově 370 kamarádů, kteří se podepsali a vyjádřili tak své rozpaky nad něčím, co má vzniknout a o čem jsme měli ke škodě všech jen málo informací. Díky naší aktivitě viděla dnes spousta lidí projektovanou revitalizaci náměstí a mohla si udělat díky obšírnému vysvětlování pana architekta svůj názor. I já jsem si ho udělala. Přála bych to všem, které to zajímá, aby mohli přijít,ale nepodařilo se najít odpolední termín. Jinak bychom pořád jen koukali na ohradu a domýšleli se, co tam kutají, protože Městskou část nějaká pravidla informování o stavbě moc nezajímala. Je dobré pro nás pro všechny, že jsme dali vědět, že ignorování pravidel, které by neprošlo žádnému stavebníkovi, si nemůže dovolit ani MÚ Prahy 4.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 22:49:44     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - honza (@)
    Titulek: sluší se poděkovat
    Sluší se poděkovat především hlavnímu architektovi za náročné dopoledne. Děkuji, byl jsem zpočátku proti, přiznám se, že jsem nevěděl přesně, o co se jedná, nikde ani zmínka o nějakém hřišti. Získal jsem dojem, že víte, co děláte. Prosím nezklamejte nás. Honza

    Komentář ze dne: 21.09.2010 23:04:20     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - ivo (@)
    Titulek: re:
    Tak tomu nerozumim, je to rozhodnutý nebo ne? O co jde? Staví se nebo ne? Bagry a náklaďáky nikde, bude se stavět nebo ne? Ivo

    Komentář ze dne: 22.09.2010 00:08:26     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: re:
    Čistě technicky to je rozhodnuté a pravomocné. To že se udělala schůze a pozastavení stavby(?) je vlastně ústupkem radnice. Kdyby chtěli, mohli si to zcela v rámci zákona válcovat přes odpor. Toť jen technická poznámak.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 23:04:21     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Jan Horčička (jan.horcicka@edifice.cz)
    Titulek: prosím o respektování demokracie a jejich postupů a o ustoupení od nátlakových p
    Vážení odpůrci rekonstrukce Roztylského náměstí. Nejsem přispěvatelem podobných diskusí, jaké se vedou okolo náměstí a sám působím v investiční výstavbě a znám proto rozměr blbosti, s nímž se musí bojovat při jednání s tzv. „veřejností“ nicméně to, co předvedla skupina tzv. odpůrců již není pouhá blbost, ale jasný cílený nátlak proti demokraticky neprosaditelnému postoji menšiny obyvatel Spořilova.
    Všichni víme, že v dlouhodobém horizontu se radnice snaží o komunikaci záměrů revitalizace i o tom, že za tímto účelem proběhly prezentace a veřejnost měla možnost se k záměru vyjádřit. Na základě těchto demokratických hlasů bylo následně zvoleno řešení respektující většinový názor aktivně se na veřejném životě účastnících obyvatel. Následně proběhlo řádné legislativní projednání záměru, zde opět s možností vyjádření se k danému tématu v legislativním procesu UR a následovalo povolení záměru a byla zahájena stavba. V tomto demokratickém procesu nevyslyšená menšina buď z vlastní hlouposti nebo záměrně na projekt zaútočila ve chvíli pro politiky nejvíce citlivé, tj. těsně před volbami, kdy je vysoká míra citlivosti na podobné občansky vyjádřené postoje, vynucující si a uzurpující si nátlakovými praktikami petic, bez respektování demokratických principů, právo hovoření jménem většiny.
    Rád bych tímto veřejně vyjádřil své naprosté znechucení nad snahou o ovlivňování politiků v tomto citlivém období podobnou nátlakovou formou, lidmi jejichž názor je menšinový a standardně neprosaditelný. Budu se zasazovat o to, aby tato menšinovost daného názoru vyšla najevo a neovlivnila politiky natolik, aby revidovali učiněná rozhodnutí, která přijali po zralé úvaze a řádné diskusi.

    Komentář ze dne: 21.09.2010 23:11:24     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Václav Novotný (novotny@yahoo.com)
    Titulek: Re: prosím o respektování demokracie a jejich postupů a o ustoupení od nátlakový
    Jak jsem tak pochopil, jsou tady dvě skupiny. Jedna hřiště chce, druhá ne. Žijeme v demokracii a respektujme proto názory druhých, diskutujme, namítejme, chvalme nebo pišme petice. Máme na to právo. Že je to před volbami, to je záležitost MČ, že si to takto ošetřila. Její představitelé se tak chtěli jistě zviditelnit (ne nadarmo je obrovská kostka s panem Horálkem v dolní části Roztylského náměstí), ale jaksi zapomněl dát do Tučňáku nebo sem nějakou informaci, cože to vlastně chystají. Lidská paměť je nestálá a na nějaké setkání před lety ve škole nebo Sigmě, zdá se mnozí zapomněli.

    Komentář ze dne: 22.09.2010 00:12:09     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: prosím o respektování demokracie a jejich postupů a o ustoupení od nátla
    Bylo to i v Tučňáku, ale je to holt už nějaký pátek...

    Komentář ze dne: 21.09.2010 23:15:02     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: prosím o respektování demokracie a jejich postupů a o ustoupení od nátlakový
    Dovolím si jen upozornit, že petiční zákon vešel v platnost hodně brzy po sametové revoluci právě jako jeden ze základních zákonů demokracie.

    Komentář ze dne: 22.09.2010 11:39:19     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re: prosím o respektování demokracie a jejich postupů a o ustoupení od nátlakový
    Že by promluvila betonová a stavební lobby?

    Komentář ze dne: 22.09.2010 10:20:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Simona Horčičková (s.horcickova@edifice.cz)
    Titulek: Petice "PRO"
    Přeji všem spořilovským dobré dopoledne. Po včerejší vášnivé diskusi na náměstí i po té zde na Spořilovských novinách, bych tímto chtěla vyjádřit svůj souhlas a podpořit realizaci projektu revitalizace Roztylského náměsti, tak jak jej MČ P4 navrhla. Nechci v tímto příspěvkem vstupovat do diskuse. Chtěla bych v tuto chvíli spíše učinit prohlášení, že OS Rybička podniklo kroky pro přípravu petice „PRO“, kde bychom mohli sjednotit svůj hlas a tento smysluplný projekt pomoci podpořit. Petice by měla být během dneška připravena, zítra snad vyvěšena (když se vše podaří včas domluvit). Předem všem děkuji za podporu. Za OS Rybičku a doufám i za Spořilov. Simona Horčičková

    Komentář ze dne: 22.09.2010 11:32:32     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tomáš Ledvina (@)
    Titulek: Re: Petice "PRO"
    Nemyslím si, že vytvářet vzájemné bojůvky je cesta. Leda cesta do pekel! Do toho nikdy nepůjdu. Zkusme se dohodnout. Petici "proti" sepsali rozumní lidé a po včerejším vysvětlení panem architektem se určitě rýsuje kompromis.

    Nyní je třeba hlavně ohlídat celý proces realizace. Jedna věc je kvalitní projekt kvalitního architekta a druhá věc je realizace stavební firmou. Nakoupí se kvalitní lavičky nebo nějaké předražené nekvalitní? Provedou se všechny podzemní závlahy? Tady vidím hlavní nebezpečí pro náměstí jako takové, nejen pro jedno streeballové hřiště.
    Pan architekt se srdcař, miluje svoji práci. Máme jistotu téhož u stavbyvedoucího?

    Myslím, že po dodání slíbeného prostorového pohledu na hřiště bude jasněji.

    Komentář ze dne: 22.09.2010 13:14:04     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - takematka (janic@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Petice "PRO"
    Pane Ledvino,
    oni to bohužel nebyli rozumní lidé, když zablokovali výstavbu dětského hřiště. Tady totiž nejde o to, že někdo měl pocit, že nebyl dostatečně informován, řada lidí to věděla a kdo chtěl, informace měl. To, že se to správně nevyvěsilo je zástupný problém, který nacházejí především organizátoři petice, a to proto, že oni tady žádné hřiště nechtějí. Na vyhrožování betonizací, kácení zeleně, zbytečnosti hřiště, bezpečnosti a rozbití silnic zmanipulovali některé sousedy ve svůj vlastní prospěch,rychle rychle, už se staví, rychle podepsat, kdy skutečným důvodem není obava o to, co nám tu postaví, jak vy píšete, kvalitu apod., ale jen a jen naprosté NE hřišti za každou cenu.Ti nebudou spokojeni nikdy, protože vedle bydlí anebo mají psy a trávník potřebují pro psy, udělají tedy vše pro zastavení tohoto projektu revitalizace náměstí. Podívejme se pravdě do očí.Pochopili to už i někteří, kteří to podepsali, že byli zmanipulováni a teď litují.
    Jasno je již nyní. Pokud chcete kontrolovat kvalitu věcí dělanou nějakou radnicí, tak si tam běžte sednout ale snad nejste tak naivní, že Vás někdo bude informovat o tom, co stály lavičky. To snad není naše starost přímo, ale nepřímo přes kontrolní orgány.
    Protipetice je třeba jako výraz toho, že se distancujeme od individuálních zájmů menšiny, která se rozrostla o pár zmanipulovaných občanů.
    Věcně je třeba říci ANO hřišti, nota bene, když nám na něj vůbec někdo dá peníze.
    Jana

    Komentář ze dne: 22.09.2010 13:25:30     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Petice "PRO"
    Nejitřeme ted´ emoce. Uvidíme co bude dál...

    Komentář ze dne: 22.09.2010 14:43:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Tomáš Ledvina (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Petice "PRO"
    z mého pohledu by byla protipetice holé neštěstí. Podle těch vášnivých reakcí zde by vznikla na Spořilově občanská válka.
    Pro zástupný problém.
    Potřebujeme vyřešit kamiony pod okny, zklidnit Hlavní a další ulice, omladit náměstí jako celek.
    Já asi půjdu s těmi rozumnějšími, ať budou pro či proti. S těmi, kteří budou mít snahu se domluvit a s vaničkou nevylijí i dítě.

    Mám za to, že autoři petice - která podle mě není proti hřisti na náměstí jako takovému - spíše reagovala na obavu, aby se to nezvrhlo v megastavbu, přijdou s detailnější představou poté co viděli plány a slyšeli všechny strany.

    Já na tom náměstí neviděl ani tak tábor pro a tábor proti
    ale spíš tábor rozumných a přemýšlivých - a tábor křiklounů. A ti můžou otrávit vzduch aniž by přinášeli jakékoli řešení. Na ně pozor.

    Komentář ze dne: 23.09.2010 12:31:43     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re: Re: Re: Petice "PRO"
    Vážená takymatko,
    jak tak čtu Vaše výplody, tak se musím tykvi omluvit. Její IQ je opravdu vyšší. Tvrdíte, že ti, co podepsali petici, jsou zmanipulovaní. Takže zmanipulovaní mohou být klidně také ti, co podepíší tu protipetici. Navíc je zajímavé, že radnice by stavěla jedno hřiště za druhým, ale udělat i něco pro pejskaře, kterých je na Spořilově mnohem více, je nenapadlo. Zkrátka udělat nějaký oplocený prostor pro psy, kde by si mohli pohrát, aniž by některé matky propadaly hysterii, že ti zlí psi zakousnou jejich děti, je zřejmě nezajímavé. Finančně by to nebylo náročné, a proto také nezajímavé, nekonala by se žádná tučná provize.

    Komentář ze dne: 22.09.2010 13:40:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Simona Horčičková (s.horcickova@edifice.cz)
    Titulek: Petice "PRO"
    Jano, děkuji Vám za vaše slova. Peticí nechceme vyvolávat žádné bojůvky. Naopak! Situaci jsi vystihla celkem trefně. Doufám, že budete mezi prvními podepsanými:) Simona Horčičková

    Komentář ze dne: 22.09.2010 14:46:06     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - mamina (ilca3@volny.cz)
    Titulek:
    Dobrý den,
    já a sousedé určitě podepíšeme. Jen prosím, abyste dali dobře a dostatečně vědět, kde je petici možné podepsat. Ideálně i např.v mateřských školkách,cukrárně a podobně. Určitě to není záležitost jen Starého Spořilova. Hřiště by rády užívaly i děti ze spodního sídliště,které si chudinky musí hrát na hřišti na dálnici, 100m od protihlukové zdi, udělala jsem si malou anketu a zájem o nové hřiště v pěkném prostředí je. Také mateřské školky se určitě rády zastaví s dětmi na pěkném a bezpečném hřišti.
    Díky Jano a též díky mateřskému centru Rybička.

    Komentář ze dne: 23.09.2010 12:33:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re:
    Tak to je tedy novinka, že spořilovské školky nemají vlastní hřiště. To se opravdu dá takhle zhloupnout na mateřské?

    Komentář ze dne: 22.09.2010 18:11:18     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (lorencova.katerina@seznam.cz)
    Titulek: Re:Re:Re:

    Bydlím přímo proti budoucímu hřišti a uvítala jsem aktivitu paní ing.Karlovské.Nemohu říct,že by mě někdo přesvědčil o nutnosti 3hřištˇpřímo před okny,ale návrh je,jako celek,výjmečný a náměstí revitalizaci nutně potřebuje.Každý holt musíme někdy trošku ustoupit,a tak jsem uvítala velmi rozumné příspěvky p.Ledviny. Příspěvky bojovných mě matek mě naopak dost děsí.Každý chceme jistě jen to nejlepší pro své děti,ale současně bychom se měli vyjadřovat slušně i o všech,kteří nám nedělají nic jiného,než že mají odlišný názor. Tak se všichni uklidněme a těšme se.Snad bude to náměstí krásné a poskytne nám všem to,co od něj očekáváme.

    Komentář ze dne: 22.09.2010 21:46:33     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - mamina (ilca3@volny.cz)
    Titulek: Re: Re:Re:Re:
    Dobrý večer paní Lorencová,
    děkuji Vám, není mnoho těch, co přiznají svůj omyl či unáhlení. Jsem ráda, že i přes to, že bydlíte vedle, jste pochopila, že úspěch petice proti hřišti by znamenal též likvidaci záměru revitalizace náměstí na dlouhou dobu. K podobnému závěru došlo více těch, co ji podepsali ve spěchu. Je však bohužel třeba zdůraznit, že všichni pod peticí podepsaní nesou spoluvinu na současném zastavení prací na náměstí. A tak se chci zeptat, jak teď chcete zaručit, že se vůbec bude v projektu revitalizace pokračovat. Volby jsou za humny a jak už psal pan Horčička, je to samozřejmě logicky politicky citlivé a zneužitelné.
    Bylo by od Vás a všech, co změnili názor, čestné dojít podepsat protipetici, abychom konečně mohli v klidu nechat probíhat revitalizaci náměstí a soustředit se všichni jednotně na problém, který bude velmi pálit všechny Spořilováky, a to dopravní situaci.

    Komentář ze dne: 22.09.2010 22:50:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:Re:Re:
    Ale ono je vlastně dobré, že se lidé takto zmobilizují, když někde vyroste ohrada. Příště to může být činžák. Oni měli dobrý úmysl, tak asi není zcela na místě jim teď nadávat. Lepší by samozřejmě bylo se bouřit ještě když není vydané stavební povolení... On totiž ten plac mohl být prodaný, dnes tam mohli stavět Lidl a soukromý investor by se nám s pravomocným povolením v ruce z vysoka vysmál. Ještě že je to města, které to je ochotné pozastavit, než se vše vyjasní.

    Komentář ze dne: 23.09.2010 00:19:25     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re: Re: Re:Re:Re:
    paní Lorencová udělala vstřícný krok, podala ruku k usmíření. Co se jí dostalo od zástupců antipetice? Zesměšnění, povýšenosti. A navrch agitka.
    Už to tu na webu zaznělo. Z odborného problému se stává problém lidský. Ukazuje se prstem na sousedy a hledá se viník. Straší se něčím, co vůbec není.
    Začínáme se napadat a ve středu se před starostou serveme jak koně. Jediný, kdo z toho bude těžit, je právě Radnice. Usmějou se a řeknou - děláme co můžeme, snažíme se - a vy se tu hádáte jak malí Jardové. Nejste partneři pro jednání. Litujeme, končíme s vámi. Příště si to uděláme sami a po svém.
    A co je na tom nejhorší?
    Že bude mít pravdu.

    Komentář ze dne: 22.09.2010 23:22:35     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Simona Horčičková (s.horcickova@edifice.cz)
    Titulek: Petice "PRO"
    Zdravím opět všechny diskutující. Zítra odpoledne bych ráda zahájila podpisovou akci PRO podporu obnovy Roztylského náměstí. Mám vše připraveno včetně informačního plakátu s vizualizacemi projektu od architekta. Prosím všechny, kdo budete chtít záchranu projektu svým podpisem podpořit, abyste tak učinilI v odpoledních hodinách na ZŠ Jižní, v trafice u Typlů na Hlavní nebo v MC Rybička v ZŠ na Chodovci. V jednání je ještě MŠ Jihozápadní A Kavárna Cappuccino na Roztylském náměstí. Pokud se mezi Vámi najde někdo, kdo bude chtít s peticí pomoci třeba přímým získáváním podpisů, neváhejte mne prosím kontaktovat. Za jakoukoliv pomoc budu vděčná. Plakát s peticí jsem poslala redakci Spořilovských novin a doufám, že ho zítra také zveřejní. Pokud byste měli zájem, mohu přeposlat i individuálně. Ještě jednou upozorňuji, že na podpisových místech bude petice připravena až odpoledne. Dopoledne to budu rozvážet. Popřípadě podpisová místa ještě upřesním nebo doplním.Děkuji předem všem kdo petici podpoří. Simona Horčičková

    Komentář ze dne: 23.09.2010 00:08:51     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (lorencova.katerina@seznam)
    Titulek: Re:

    Dobrý večer,je milé,že jste mi poděkovala,ale já názor nezměnila.To polyfunkční hřiště je z mého pohledu zbytečné.Navíc teprve teď jsme se od ing.Fischera dozvěděli,kdy budou sázeny stromy,takže to celé mělo smysl.
    Ale holt když to bez hřišť nejde,tak tam patrně budou.Jde o cele náměstí a zbytek projektu je dokonalý.Takže zatím do vizualizace-bude 29.9.ve škole podmníněné ano.Rozhodně nehodlám podepisovat žádnou další petici a už vůbec ne protipetici.Na úplné ANO si musim počkat na tu vizualizac.Hezký večer.

    Komentář ze dne: 23.09.2010 08:41:13     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - JJK (@)
    Titulek:
    Na Spořilově je opravdu nemálo hřišt, ale náměstí je jeho srdcem, a proto jsem jednoznačně PRO nové hřiště! V dolní části Starého Spořilova nic podobného není.

    Komentář ze dne: 23.09.2010 12:21:40     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re:
    No když je někdo líný udělat pár kroků navíc, tak to se mu pak musí hřiště postavit za rohem bez ohledu na ostatní. A co až bojovné maminy usoudí, že mají daleko na nákup, tak se jim postaví obchoďák na náměsti?

    Komentář ze dne: 23.09.2010 17:11:39     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - JK (@)
    Titulek: Re:
    V dolní části starého Spořilova něco podobného právě JE. A to asi 200 až 250 metrů od místa budování nového - zcela stejného hřiště, které podle tamních obyvatel není nijak přetížené. Je to argument, na který bohužel od začátku sporu bylo upozorňováno, ale vůbec nereagováno. Nechápu vůbec proč.

    Komentář ze dne: 23.09.2010 19:35:29     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - mamina (ilca3@volny.cz)
    Titulek: Re: Re:
    Dobrý den,
    za maminky Vám odpovím proč. Pokud jste se tam byl podívat, je to 100m od okruhu plného aut. Pošlete děti, ať lítají při fotbale a dýchají to, co je pro Vás nesnesitelné a bude ještě nesnesitelnější. Za ne úplně slunečného dne se tam kumulují splodiny a je dost hrozné tam jen lézt po dětských prvcích, natož sportovat na polyfunkčním hřišti. Hřiště je to krásné, ale na špatném místě. Navíc opravdu děti z pískovišť vyrostou a je třeba dávat alternativu i starším. Zajímavé je, že mnozí, kteří se tady v diskusi bojí otevřít okno kvůli hluku a prachu, v klidu posílají naše děti, aby si hrály téměř na dálnici /argument další hřiště není třeba apod./. Už víte proč je třeba toto budoucí hřiště uprostřed zeleně a tam, kde se přirozeně schází starší i mladší generace? Proto to na Roztylském náměstí máme rádi. Pokud se to podaří, přibude zeleň a budeme si tu hrát nejen s menšími, ale i staršími dětmi, na lavičce posedí důchodci a bude nám fajn. Já doufám, že rozumní lidé to chápou.Garantuju Vám, že nová hřišťata na náměstí budou vytížená, o to opravdu starost nemám:-)

    Komentář ze dne: 30.09.2010 07:21:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - michi (@)
    Titulek: Re: Re: Re:
    Mamino Ilčo,
    a že toto hřiště bude přímo na křižovatce u stanic autobusů, tam je nespíš ovzduší jako na horách, podle Vás? Zkuste si někdy spočítat, kolik tam projede aut, autobusů, jejich rozezdy, brždění apod. Co takhle někdy použít zdravý rozum? A mimochodem, že jste loni to otevření hřiště tak oslavovali? Že jste nesepisovaly matky petice, že tam hřiště nechcete. Místo toho tam mohl být krásný a skutečně vytížený výběh pro psy.

    Komentář ze dne: 30.09.2010 15:54:10     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - mamina (ilca3@volny.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re:
    Michi,
    jestli jste si všiml/a/, hřiště je hned vedle zdi a v dolíku, opravdu to je rozdíl, je snad každému, kdo trochu myslí jasné, že na Spořilově nikdy a nikde nebude vzduch jak na horách, avšak to, co se koncentruje v tomto ďolíku, je fakt strašné, o moc horší než na Severozápadní. Navíc nové hřiště jak všichni víme má být obklopeno zelení. Neříkám, že to je nejlepší místo na světě, ale tady na Spořilově ano, a věřte, že udělám vše pro to, aby všichni, co si na hřišti chtějí někde hrát, nemuseli čuchat ty největší koncentrace těch nejhorších zplodin z aut. V tomto se asi nedohodneme, protože Vy asi děti nemáte, a tak je Vám to jedno. Navíc použiju slova včerejší schůzky-je to místo pro všechny malé, mladé, starší, i ty nejstarší, místo pro setkávání. Já nejsem tak hloupá, abych sepisovala petice proti jakémukoli hřišti, možná proti kácení a nedoplnění zeleně, zoufalé výstavbě typu kanceláře na Roztylech, myslím, že je třeba soustředit se na důležité věci a nerozmělňovat. Ale chápu, že Vás vede osobní zájem, když tak vehementně bojujete proti, a opravdu není mou prací přezkoumávat, jestli u té zdi měl být výběh pro psy, navíc toto hřiště jsem tedy nikdy neoslavovala.. Vašim cílem je ale škodit a zastavit stavbu. A k tomu není co dodat. Jen věřím, že máte smůlu a doufám, že stejnou vehementnost vyvinete u smysluplných protiakcích typu Roztyly,Trojmezí, kamiony.
    Také doufám, že pokud by se projekt nerozjel, nebudeme jednou za deset let někdy spolu bok po boku bojovat proti nějakým garážím, které si tam pak třeba nějaké zastupitelstvo usmyslí postavit....
    Ukončím to Vašimi slovy-chce to zdravý rozum.

    Komentář ze dne: 23.09.2010 20:26:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:Re:Re:

    Takže ty děti pošleme o 100m dál,kde ještě zplodiny z dálnice jsou také,ale ještě k tomu je to místo sevřeno třemi silnicemi.Po jedné z nich jezdí 3autobusy a spousta aut.

    Komentář ze dne: 23.09.2010 20:37:52     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - mamina (ilca3@volny.cz)
    Titulek: Re: Re:Re:Re:
    Je vidět, že na ta místa nechodíte:-), já jsem tam denně a věřte, že je to fakt rozdíl, absolutně se to nedá srovnat. Navíc na náměstí je jako dnes odpoledne spousta dalších dětí a rodičů a všichni se těšíme, až okolo nás přibudou stromy, nebudeme se muset bát, že se děti zraní o ostré rohy pískoviště /bude nové/apod. Přijďte někdy mezi nás, třeba se Vám vylepší nálada. Jsou tam fajn lidé, a to nejen mladé mamči, ale i babičky, dědové s vnoučatama.

    Komentář ze dne: 30.09.2010 22:29:55     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Novotný (@)
    Titulek: Re: Re: Re:Re:Re:
    Já také LÉTA chodím po náměstí pravidelně (vždy mezi 15.-16. hodinou) a přiznám se, že na hřišti (i za hezkého počasí) vídám děti a rodiče až posledních 14 dní. Čím to asi bude?

    Komentář ze dne: 30.09.2010 20:45:03     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Re:Re:Re:

    Ilčo,kolik těch smysluplných petic jste sepsala? Kde jsou pod články o kamionech a Roztylech vaše plamenné příspěvky? Prostě chcete hřiště a basta.Prima,ale nenapadejte ostatní.

    Komentář ze dne: 30.09.2010 22:01:12     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - alf (@)
    Titulek: Lenost
    Nic jiného než lenost(ještě cukrárna s kafíčkem) brání matkám dětí jít na hřiště dolů (cca 150m) do Kremnické ul. Ovzduší je tam stejné, ba horší ze starých autobusů DP , nemají ani odlučovače a katalyzátory! a kouří o stošest. O jejich tech stavu napovídá olej, který z nich teče na každé zastávce!!! Připomíná mi to jen uměle vytvořenou práci pro stavební firmu!!! Docela slušný kšeft. Aby se opravily chodníky, kreré ohrožují starší chodce(hlavně v zimě) t.j. po celém starém Spořilově, na to peníze nejsou, že?!?!?

    Komentář ze dne: 30.09.2010 22:23:42     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: ti staří mají mlčet

    Ano,matky jsou fakt líné,ale zaštítí se dětmi,ti ostatní,ať mlčí. Pokud si starý člověk zlomí na chodníku nohu,je starý.
    Až první matce sletí z pyramidy na hřišti dítě,bude to vina městské části,pyramidy atd,jen ne toho,že zrovna popíjela kávu či kecala s jinou matkou.Pokud nemáte malé dítě,či máte pocit,že to vaše dítě to nepotřebuje,tak mlčte.Jak to správně bylo včera řečeno,měli bychom se stydět za to,jak se chováme ke starším lidem.Jediná spravedlnost je,že takto vychované děti se budou k matkám jednou chovat hůř,protože mají od dětství hrůzný příklad.

    Komentář ze dne: 01.10.2010 01:13:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Katerina (lorencova.katerinaseznam.cz@)
    Titulek: prosba

    Prosím,zda by mohla paní ing.Karlovska uvést stanovisko,na kterém se dnes usnesli,aby tyhle šílené diskuze skončili.Nemám o sobě přemrštěné mínění.ale aby mi někdo nadával když přesně popíši situaci naši i našich sousedů,je to příliš.Nechci na to odpovídat a vlastně se stydím,že jsem do této diskuze vůbec psala.Snad budeme zítra moudřější. . .

    Komentář ze dne: 02.02.2011 18:07:14     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - (@)
    Titulek: Žádost o informace o pozemcích evidovaných jako zeleň, kde není zakázáno volné p
    Odpověď: Na základě Vaší žádosti o poskytnutí informací ve smyslu zákona č.106/1999 Sb, o svobodném přístupu k informacím, Vám zasíláme odpovědi na požadované informace. Celkem se na území MČ Praha 4 nachází 14 ploch v zeleni, kde je dovolen volný pohyb psů. Jejich soupis Vám zasíláme v příloze č. 1, včetně poznámky o druhu a využití pozemků dle registru nemovitostí. Jmenovitě se jedná o níže uvedené plochy obsažené v příloze k §3 ods.1 vyhlášky:
    Sad na Fidlovačce - k. ú. Nusle, p. č. 103/1
    Sady na Jezerce - k. ú. Nusle, p. č. 2387, 2389, k. ú. Michle, p. č. 968/1
    Roztylské sady a Roztylské náměstí - k. ú. Záběhlice, p. č. 4392, 4393, 4395, 5799, 5800, 5804, 5805, 5806, 5808, 5809, 5813, 5814, 5815, 5819, 5820, 5821/1, 5841, 5842
    Jiráskovy sady - k. ú. Nusle, p. č. 731, 801, 802, 3015
    V souladu s §3, bod 2. písm.d) je však těchto pozemků,které jsou označeny jako zeleň, na území městské části Praha 4 stovky. Na území MČ Praha 4 upravují pohyb a chov psů následující právní normy: Obecně závazná vyhláška o ochraně veřejné zeleně č. 6/2001, Obecně závazná vyhláška č. 23/2003 Sb. hl. m. Prahy, Zákon č. 40/1964 Sb, Zákon č. 166/1999 Sb, Zákon č. 246/1992 Sb.


    Čtenáři od 31.5.2004

    Spořilovská kliknutí
    Celkem8115040
    Duben118070
    Dnes4144

    Spořilováci na webu

    Nyní si čte web : 113 uživ.


    you porn vidéos gratuites sur Bestporn2021.com

    (c) Spořilovské noviny 2004 - 2019  
    Vydavatel: Mgr. Tomáš Hromádka - REGIONPLUS. Adresa redakce: Mgr. Tomáš Hromádka, Rakovského 3162/8, 143 00 Praha 4. IČO: 03582205. Tel. 777 944 684.
    Vytvořeno pomocí redakčního systému phpRS. Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Spořilovských novin publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
    Kontaktní e-mail redakce: noviny@sporilov.info
    CENÍK INZERCE